Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noe poeng i å ta en 20-30 min styrkeøkt hjemme med manualer før jobb? Da tenker jeg på i forhold til vektnedgang. Styrketrening forbrenner og holder forbrenningen gående, så vil det ha en viss effekt på resten av dagen/frem til en lengre økt om man tar seg en kort morgenrutine når man står opp?

Håper noen vil svare meg på dette, gjerne med detaljer og forklaringer på hvorfor/hvorfor ikke og hva dette vil gjøre med kroppen/ikke gjøre med kroppen :)

Fortsetter under...

Joda, det er ikke nødvendig å holde på i 60 minutter for å få noe utav det.

To sett er ikke dobbelt så bra som ett sett. Ti sett er ikke ti ganger bedre enn ett sett - langt ifra.

Hvis du har dårlig tid kan du jo varme opp og kjøre kun ett eller to tunge sett per øvelse.

Det Konstant sa, men ville nok heller ha brukt 20-30 min på noen intensive intervaller.

Det vil nok ha mye bedre effekt utover dagen enn 20-30 min med vanlig styrke ( om du ikke kjører noe ala sirkel trening )

skal gi litt mere detalier når jeg kommer hjem fra jobb :)

Dersom jeg kun ha 30 min til rådighet pleier jeg å kjøre sirkelpreget styrke - eventuelt dobbelsett slik at du går direkte fra en øvelse til en annen =) Du kan jo teste noe a.la dette:

Oppvarming:

Utfall - en fot på sklimatte. 20 reps per ben. 3 sett

1a) Markløft

1b) Planken (evt med armhevning om du er supersprek;))

2a) Dype knebøy

2b) Foroverbøyd roing med stang

3a) Kettlebell swing x 50

3b) skulderpress

alternative øvelser å vurdere: chins + dips, bulgarsk utfall + facepulls, stepups på benk/kasse + pushups, burpees + skulderpress <<-- hvertfall kombinasjoer jeg pleier å bruke =)

og - gå på youtube å søk på "Kettlebell workouts" - mye effektiv der også - srælig dersom du ønsker å forbrenne litt kalorier, ikke bare trene "ren" styrke

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...