Gå til innhold

goblet squat med bredere benstilling


Imu

Anbefalte innlegg

Jeg er ganske myk så jeg kan med letthet la føtter og ben peke mer utover til sidene enn det som er vanlig å se, og ha bredere benstilling, men burde jeg ikke plassere bena sånn? På noen youtube-videoer av øvelsen viser noen at de tøyer bena utover når de sitter nede. Er det for å gjøre øvelsen mer i retning slik jeg klarer å gjøre den eller hva? Ville en ballettdanser blitt anbefalt å ta en smalere benstilling enn hun er vant til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det var litt vanskelig å oppfatte alt som ble sagt. Jeg skjønte at det ikke var lurt å gjøre det slik jeg presenterer hvis man ikke er myk nok til det og ikke klarer å ha ankler i rett posisjon og hofter utover og knær på linje på tær, ellers er jeg usikker på om jeg som faktisk er myk bør gjøre det. Det ble sagt noe om at styrken er størst om man ikke går helt ned. Kan jeg bare få et ja eller nei, om det er lurt hvis jeg er myk nok eller om jeg likevel bør ha bena mer i retning framover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er myk nok er det best å ha føttene "rett frem"/svakt utover fremfor å ha dem veldig skrått ut.

Tror ikke de sier at styrken er størst om man ikke går helt ned, men de sier at styrken er størst om man har føttene pekende mer fremover i motsetning til veldig vinklet ut.

Altså sånn:

post-2015-14440854202102_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...