Gå til innhold

Jeg trenger hjelp :)


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å gå ned i vekt etter min 2.gravidtet(1,5 år siden), og bli fast i fisken. Var godt trent før den siste graviditeten, men fikk bekkenløsning som gjorde at jeg ikke fikk bevegt meg noe særlig under graviditet. Jeg spiser sundt og trener både styrke og løper 3-4 ganger i uka. Ca en halvtime-1 times løpetur. Vekta står BOMstille. Er ca 4 kg jeg vil ned for å trives med min kropp. Er spesifikt lovehandels og lår som ikke er noe vakkert syn :( I forhold til måling av cm har jeg gått ned litt ved mage/siden men ingenting lår, og ja vekta den står stille.....

Har så motivasjon for å se vekta dale og bli "fast i fisken", men hva jeg enn gjør er det ingenting som skjer. Skal ta blodprøve for å se om det er lavt stoffskifte. Har også slitt med en liten en som ikke sover natt/dagtid, så vet at stress kan sette ned forbrenningen.

Er det noen som kan hjelpe meg litt på veien videre...gi meg litt tips? Jeg er rett og slett kjørt meg fast i å se kiloene som ikke går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriv opp hva du spiser i løpet av en dag :)

Anbefaler deg også å logge ALT du spiser iløpet av en uke på www.diett.no eller andre sider :) Sa ser du hva du får i deg i forhold til proteiner, fett, karbohydrater og kalorier :) Kan være lurt å måle opp det du spiser også så du få en grei pekepinn, øyemål kan være veeeldig feil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive svar av dere :)

Hva jeg spiser...hmm..en vanlig hverdag;

Frokost: 1porsjon havregryn med extra lett melk og litt stevia eller 1 knekkebrød(grovt) med prim. Stort glass vann og en kopp kaffe.

Mellommåltid: 1 eple eller 1 banan

Lunsj: 2 knekkebrød(grove) med ost og skinke og 1 eple

Mellommåltid: 1 eple eller 1 banan

Middag: 1 porsjon...bevisst på hvitt kjøtt og grønnsaker. Spiser svært sjeldent potet/ris/spagetti. Dagens middag var salat med skinke og egg.

Kvelds: 1 eller 2knekkebrød med ost eller prim eller 2 kokte egg m/skinke. Pluss frukt hvis søtsuget melder seg i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for positive svar av dere :)

Hva jeg spiser...hmm..en vanlig hverdag;

Frokost: 1porsjon havregryn med extra lett melk og litt stevia eller 1 knekkebrød(grovt) med prim. Stort glass vann og en kopp kaffe.

Mellommåltid: 1 eple eller 1 banan

Lunsj: 2 knekkebrød(grove) med ost og skinke og 1 eple

Mellommåltid: 1 eple eller 1 banan

Middag: 1 porsjon...bevisst på hvitt kjøtt og grønnsaker. Spiser svært sjeldent potet/ris/spagetti. Dagens middag var salat med skinke og egg.

Kvelds: 1 eller 2knekkebrød med ost eller prim eller 2 kokte egg m/skinke. Pluss frukt hvis søtsuget melder seg i løpet av kvelden.

- Jeg ville byttet ut knekkebrødlunsjen og et av mellommåltidene med en skikkelig lunsj. En proteinkilde m/grønnsaker/salat.

- Og til kanskje lagt til noen nøtter til det ene mellommåltidet, men da må du være påpasselig siden nøtter inneholder mye energi(kcal)

- Knekkebrød med prim kan byttes ut med knekkebrød med skinke, cottage cheese, ost m/paprika/salat etc..

- Cottage cheese, mager kesam med bær/nøtter/frukt er også et fint mellommåltid/ lunsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid de siste kg som er seige å få vekk,,men det skal du nok klare fint før sommeren,,jeg vil anbefale deg å trene litt tungt og seigt fremover,,virkelig slite med styrke og kondisjon,,når du jogger alene er det lett for å finne en behagelig bane og jobbe i, som igjenn ikke gir deg like mye igjenn for innsatsen som om du hadde tatt litt intervall innimellom med løping i trapper eller bratt terreng.og prøv å kutte ut noe av det du kanske spiser,,som brød f.eks om du spiser det og erstatt det med noe sunnere ;) lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...