Gå til innhold

Periodisk faste


Gymgo

Anbefalte innlegg

Har blitt veldig interessert i PF i det siste. Og lurer litt på å prøve det ut, men som alle skjønner er jeg litt skeptisk/nervøs for å begynne :)

Men jeg har som mål å øke i muskelmasse. Holder ca 9% fett nå. Ligger på ca 3400kcal nå, og øker bra på denne mengden mat.

Men tilbake til PF. Er det slik at så lenge jeg inntar mine 3400kcal i spiseperioden så vil jeg fremdeles kunne øke like bra om ikke bedre i muskelmasse når jeg er på PF?

Jeg har ikke noe problem med sult sånn som det er nå, så har ikke noe behov for å gå på PF egentlig, men det tar mye tid å lage mat og det hadde vært deilig å kunne spist alt innen en viss periode.

Takker for tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kanskje noen her kan gi meg et svar ang fett% :) (do not hate me for asking... :wub:)

ikke at jeg har spesielt lav fett% men etter å ha mistet en del fett, merker at jeg er er oftere sulten,

kommet så pass ned at six-packen titter frem :thumbsup:

spiser godt og mye protein (lavkarbo)

ligger gjennomsnittelig rundt 1800-2000 kcal pr dag, noe som tilsvarer ca 500 under daglig behov.

trener 5x5 3 ganger i uken og ellers en normal aktiv hverdag.

har gjort dette snart i 1 år nå :)

er det slik at etterhvert som en kommer lavere i fett% så må kacl inntaket økes litt

fordi kroppen ikke har like mye fett å rutte med?

Edit: går også etter PF :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig at du blir mer sulten når fettprosenten går ned. Selv spiste jeg etter periodisk faste i halvannet år og trivdes veldig bra, men når fettprosenten ble lavere så ble jeg sulten om morgenen igjen selv om jeg økte kaloriene. Har derfor begynt med frokost igjen og lagrer ikke noe lettere fett av den grunn. Men er jo mange som fungerer helt fint med PF helt ned til rippet, så prøv å øk kaloriene litt først og spesielt karbohydratene. Går du på diett med lite karbohydrater så blir det også viktigere med ukentlig oppkarbing når du kommer lavt i fettprosent.

Sidenote: 1 år med 500 kcal i underskudd skulle tilsi en fettreduksjon på 26 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vanlig at du blir mer sulten når fettprosenten går ned. Selv spiste jeg etter periodisk faste i halvannet år og trivdes veldig bra, men når fettprosenten ble lavere så ble jeg sulten om morgenen igjen selv om jeg økte kaloriene. Har derfor begynt med frokost igjen og lagrer ikke noe lettere fett av den grunn. Men er jo mange som fungerer helt fint med PF helt ned til rippet, så prøv å øk kaloriene litt først og spesielt karbohydratene. Går du på diett med lite karbohydrater så blir det også viktigere med ukentlig oppkarbing når du kommer lavt i fettprosent.

Sidenote: 1 år med 500 kcal i underskudd skulle tilsi en fettreduksjon på 26 kg...

Gir mening :) har den siste tiden hatt mer karbo i helgene :)

og det har gitt meg mer energi til ny uke :)

så skal prøve med en endring i kostholdet.

Har ikke gått ned så mye som 26 kg med fett men har mistet rundt 18-20 kg fett ja :)

(har jo hatt noen "utflukter" underveis :oops: men prøver å kompensere for det over tid)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...