Gå til innhold

26% fett ? Hvor lang tid på "psmf" evt annen diett for å bli noe lunde ok?

Gjest Ukjent666

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666

Har stort sett lagt under 2000kcal siden Jul nå. 3 styrketreninger i uken. Og av og til 30min på sykkel/roing og en god del turer! MEN jeg kan ikke se store resultaten! Greit nok at jeg har hatt "spisedager" på lørdager med f.eks pitabrød/taco lefser. Men er det rett og slett aktivitets nivået som er lavt? 3 styrketreninger+ ca 30min kardio gjennomsnittlig i uken?

Er student så blir mye sitting... Bør jeg øke aktivitets nivået? Begynner egentlig å desperat med tanke på å bli noe lunde fit til sommeren! Og begynner tenke på å gå høyere for å øke muskelmasse! HJELP! haha!

Og ja: det nytter ikke lese alt osv. Jeg har gjort det-_- Skjønner på en måte ikke hva som går rett til helvette. For jeg fråtser ikke på spisedager osv.. Har jeg bare latterlig lav forbrenning?

21år, ca 88kg og 175cm høy.. ca 26% fett ifølge målekalkulator på nett..... HJELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er mange som overestimerer kaloriforbruket ved trening. En grei regel ved vektnedgang er at hvert kg fett kan frigi ca 70kcal, så ditt maksimale kaloriunderskudd uten at det går utover muskelmasse blir da antall kilo fettmasse* 70kcal, så får du svaret i kcal. Dette er neppe helt nøyaktig, men et greit utgangspunkt. Om du mistenker at du har lav forbrenning ville jeg besøkt legen å fått dette sjekket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

hmm ok.. Aner ikke hva fettmassen er da. Men HVIS: jeg hadde lagt meg under 1000kcal.. i 4uker. og trent styrketrening 3x uken, + 30min kardio x4 i uken. Burde man sett da? Akkurat nå driter jeg i styrken. Vil rett og slett bare være "tynn" for en gang i livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ligger så lavt på kalorier så bør du ha en nøye gjennomtenkt diett som f eks PSMF og følge de treningsanbefalingene som står der (der i blandt unngå kardio). Si at du har ca 20kg fettmasse så vil teoretisk sett ditt maksimale kaloriunderskudd være på ca 1400 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Om du ligger så lavt på kalorier så bør du ha en nøye gjennomtenkt diett som f eks PSMF og følge de treningsanbefalingene som står der (der i blandt unngå kardio). Si at du har ca 20kg fettmasse så vil teoretisk sett ditt maksimale kaloriunderskudd være på ca 1400 kcal.

Så hvis jeg lever etter PSMF: Noe som går helt fint: kylling/strimlet svinekjøtt. Er stort sett det jeg spiser nå anyway. Så det å ligge på 1000kcal bør vise mye da? Eller hva mente du med maksimaler kcalunderskudd på 1400? takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis jeg lever etter PSMF: Noe som går helt fint: kylling/strimlet svinekjøtt. Er stort sett det jeg spiser nå anyway. Så det å ligge på 1000kcal bør vise mye da? Eller hva mente du med maksimaler kcalunderskudd på 1400? takker for svar!

Jeg ville ha ligget på ca 200g proteiner (fra magert kjøtt) og 2SS omega 3+ litt grønnsaker, om jeg var deg. Du kan prøve det enn liten stund og ser hvordan du trives med. Men pass på at du følger anbefalingene innen trening, kardio og generelt aktivitetsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Jeg ville ha ligget på ca 200g proteiner (fra magert kjøtt) og 2SS omega 3+ litt grønnsaker, om jeg var deg. Du kan prøve det enn liten stund og ser hvordan du trives med. Men pass på at du følger anbefalingene innen trening, kardio og generelt aktivitetsnivå.

Joda. Har hatt 2-3uker der jeg har ligget 6 av7 dager på ca 200-300gram proteiner.. Så det skal ikke være noe problem! hehe!Så har spist etter "psmf". Men får liksom ikke resultater. Og det at jeg unner meg 3-4taco lefser på en lørdag skulle da virkelig ikke ødelegge alt ville jeg trodd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666

Men din mening er: hvis jeg spiser som "psmf" i 4uker nå: dvs: bre strimlet svinekjøtt/kyllingfilet/karbonadedeig! Så skal jeg se resultater med 3 styrketrening ila uken? evt med 2-4kardio økter for å være ekstrem på slutten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Har hatt 2-3uker der jeg har ligget 6 av7 dager på ca 200-300gram proteiner.. Så det skal ikke være noe problem! hehe!Så har spist etter "psmf". Men får liksom ikke resultater. Og det at jeg unner meg 3-4taco lefser på en lørdag skulle da virkelig ikke ødelegge alt ville jeg trodd!

Ut ifra fettprosenten din så bør du nok ha en spisedag eller, et vindu på noen timer der du skeier ut litt, en gang i uka. Det er mulig at du bare holder mye vann. Jeg ville prøvd å justert karbohydrat inntaket minst en dag (type 300g pluss) og redusert mengde protein litt. Du kan også prøve deg på en tørr oppkarbing hvor du inntar lite væske og ønsket resultat er at vannet blir dratt ut fra fettet og inn i musklene. Om du ikke føler noe nytter ville jeg ha ligget på ca 2000kcal en uke eller to, for å se om kroppen har godt av å fått slappet litt av fra diett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men din mening er: hvis jeg spiser som "psmf" i 4uker nå: dvs: bre strimlet svinekjøtt/kyllingfilet/karbonadedeig! Så skal jeg se resultater med 3 styrketrening ila uken? evt med 2-4kardio økter for å være ekstrem på slutten?

PSMF med 3 styrketreningsøkter i uka, så godt som ingenting kardio, fokus på søvn og å ikke stresse for mye og en spisedag i uka, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
PSMF med 3 styrketreningsøkter i uka, så godt som ingenting kardio, fokus på søvn og å ikke stresse for mye og en spisedag i uka, ja.

Ok. Da skal dette loggføres! Starter i morra! Med bildeupdate på slutten! Stenger tråden! THE END! hehe! Da skal jeg klare dette i 4uker! takk!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Da skal dette loggføres! Starter i morra! Med bildeupdate på slutten! Stenger tråden! THE END! hehe! Da skal jeg klare dette i 4uker! takk!;)

Det blir spennende å følge med:) Vil anbefale deg å lese igjennom PSMF-artikkelen da alt jeg har skrevet nå er tatt ifra eget hode, så kan ikke gå god for det stemmer 100%. Husk å ikke overdriv. Som jeg sa, hver kilo fettmasse kan frigi ca 70kcal, noe som da betyr at kaloriinntaket bør egentlig gå opp til mindre du veier. Å bedrive kardio for å bli fortere ferdig er derfor helt mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ukjent666
Jeg ville begynt å logge hva du faktisk spiser jeg, på f.eks www.mylog.no eller lignende side. Da ser du hva du faktisk spiser, ikke hva du tror du stortsett ligger på.. Prøve en uke, og logg absolutt alt, så ser du fort hvor feilen ligger ;)

Har logget ;) men kan ikke si "nøyaktig" grunnet orker ikke åpne diett.no og si alle tall:) men spiser man rundt 800-1kg kyllingfilet så ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...