Gå til innhold

Høres dette greit ut?


Anbefalte innlegg

Har ikke helt tenkt gjennom hva jeg egentlig vil spør om her, men jeg kan i allefall skrive ned mine planer og da dukker det sikkert opp noen spørsmål underveis :p

Jeg er 26 år, er 168 cm og veier ca. 74 kg. Har hatt to tette svangerskap (15 mndr mellom jentene), så det har jo satt sitt preg på kroppen. Men jeg har ikke fått et eneste strekkmerke og ikke noe slapp hud, så jeg er supermotivert for å få den kroppen jeg ønsker meg!

For jeg vil gjerne få slanket inn både lår, mage, rumpe, armer osv. Jeg er ikke spesielt tjukk, trekker jeg inn magen ser den relativt flat ut, men ja.. Jeg vil bli fit, med andre ord.

Og gjerne bittelitt markerte muskler! :)

Det største utfordringen blir nok kostholdet. Har ikke verdens beste selvdisplin når det kommer til godteri, men vet jeg skal klare å begrense det kun til lørdag. Og ikke i store mengder da heller.

Vil også kutte ut mest mulig karbohydrater, i form at brød, spaghetti, ris osv. Og sukker selvfølgelig.

Ser ikke for meg å kjøre full lavkarbo, men litt sånn inspirert av det :)

Når det gjelder trening ser jeg for meg at allsidig trening vil være det beste. Jogging/løping, spinning, noen saltimer (uten for avansert koordinasjon :blush:) og styrketrening!

Jeg er allerede i gang med treningen. Meldte meg inn i høst, men det har vært en del lange pauser pga sykdom, flyttting og ferie så har aldri kommet skikkelig i gang.

Har trent en del styrke på apparater, men har tenkt å be om opplegg med frivekter til uka! Har en venninne som har trent MYE styrke (før hun ble gravid), så får en del tips av henne til hva jeg bør trene. Hun har blant annet nevnt markløft og knebøy. Er det andre øvelser jeg bør få med?

Hva tenker dere om planene mine? Hovedønsket mitt i første omgang er jo å få bort noen kilo (og komme i god form), og deretter gå mer inn for å få litt mer muskler. Men ser for meg det kan være greit med 1-2 styrkeøkter i uken ved siden av kardio helt fra starten?

Takknemlig for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, abs are made in the kitchen - så kostholdet er superviktig. Hørtes veldig bra ut med kutt i karbohydrater i form av stivelsesrike kornprodukter som pasta, brød, knekkebrød og også hvit ris.

Andre ting du bør passe deg for er: juice, yoghurt(bortsett fra skyr som inneholder mye proteiner og dermed er mye bedre.), syltetøy, kaker og søtsaker. Spis masse rene kjøtt og fiskeprodukter , proteinrike meieriprodukter med lite karbs, ubegrenset av grønnsaker(ikke potet.) og frukt/bær som inneholder lite karbs. Bringebær og blåbær er flotte:)

Pass på å få i deg nok proteiner:) Når du trener er dette det viktigste du får i deg for å opprettholde de musklene du har og får å bygge mer muskler. Når du trener styrke går du ned i fett, mer enn med kondis- så ville trent mer styrke enn kondis. Du trenger ikke å trene til utmattelse heller, men pass på å få gode øvelser som går på store muskelgrupper. Knebøy, markløft, push ups, planke og versjoner av denne erf fint for hele kroppen.

Om du har meldt deg inn på studio så er det jo bare å få hjelp der, gjør som du hadde tenkt og få frivektsprogram. Du kan enten trene hele kroppen 3 ganger i uken eller dele kroppen inn i tre deler og trene hver del en gang per uke. ( evt. ha noen baseøvelser du trener hver gang.) Finnes også mange ferdige programmer her inne på blogen som du kan se på.

Synes det høres ut som du har mange gode tanker og er motivert og forberedt:) Overgangen tar litt tid fra usunn til sunn mat, men kroppen din vil takke deg:) Planlegging er key for å lykkes. Lag gjerne ekstra middag som du kan ha til lunsj dagen etter, stek om mer kyllingfilet når du lager taco f.eks. så har du sunn mat lett tilgjengelig når du er sulten:)

Sunn snacks tilgjengelig til mellommåltider som frukt, skyr, nøtter, gulrot, bær, proteinpulver på flaske som kan fylle opp med vann:)

Lykke til! Dette klarer du:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for supert svar! =D

Prøvde lavkarbo i fjor, men jeg orker ikke for "strenge" regler. Tror det går mye bedre om jeg bare spiser så sunt jeg klarer, i stedet for å føle meg kvalt av å måtte følge det slavisk. Vil f.eks ikke ha dårlig samvittighet for om jeg spiser litt pasta til middag en dag, men jeg vil uansett ta minst mulig av det og mer kjøtt og grønt.

Ang. proteinpulver.. Hva anbefales? Mest mtp smak :p Proteinpulver bør også tas etter en styrkeøkt? :)

Ellers leser til jeg blir rød i øyene her inne. Supert forum altså!! Imponert over hva dere får til! :thumbsup: Jeg vil også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Prøvde lavkarbo i fjor, men jeg orker ikke for "strenge" regler. Tror det går mye bedre om jeg bare spiser så sunt jeg klarer, i stedet for å føle meg kvalt av å måtte følge det slavisk. Vil f.eks ikke ha dårlig samvittighet for om jeg spiser litt pasta til middag en dag, men jeg vil uansett ta minst mulig av det og mer kjøtt og grønt.

2. Ang. proteinpulver.. Hva anbefales? Mest mtp smak :p Proteinpulver bør også tas etter en styrkeøkt? :)

1. Kalorimengden er det som betyr noe, ikke hvorvidt det er fett eller karbohydrater.

2. Ta proteinshaken når det passer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...