Gå til innhold

Kreatin- Oppladningsfase

Christine

Anbefalte innlegg

Visste ikke hva jeg skulle kalle det, men noen som vet hvor lenge jeg kan gå UTEN kreatin uten å måtte ta en "oppladningsdose" i 5 dager...? Kreatinen jeg bruker er denne:

https://www.tn.no/butikk/produkt/atpcreatine#anbefaltbruk

En skal ta 5gram, 5 ganger daglig i fem dager først og så ta 5gram daglig. Så spørsmålet er da hvor lenge jeg kan ha "pause" fra kreatin (glemt å bruke det), før jeg må ha denne oppladningstingen igjen... Eller trenger jeg ikke det? er redd jeg ikke får samme virkning hvis jeg bare tar 5 gram uten å ha "ladet opp" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at de anbefaler denne metoden er for at du skal raskere få fulle kreatinlagre i kroppen. Det vil ta ca en måned uten kreatin før nivåene er tilbake til utganskpunktet. Så om du har tatt lang pause og er opptatt av å få fulle lagre raskt, så loader du. Men det er strengt tatt ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...