Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spises lite bønner og liner, har det stående i skapet men har litt problem med å finne ut hvordan jeg kan bruke det i matlaging :)

Legg i bløt og kok opp etter hva det står på pakke. Legg alt i en tett boks, settes i kjøleskap når er blitt kaldt. Spiselig opp til 5-6 dager. Brukes som tilskudd til alle retter etter ønsket mengde. Gjerne ha to forskjellige typer stående om gangen.

Kan kanskje prøve å kryddre linser o.l. før de settes i kjøleskape. Føler det er litt smaksløst i ren form. Takk for tips, skal fikse med en gang. Har også en plan om å prøve å lage hummus en dag!

Krydre heller når det først skal brukes, grunnet holder seg best rent i kjøleskap. Krydder er godt

Jeg bruker linser istedenfor kjøttdeig i f.eks taco og lasasgne (også kikerter er godt i lasagne). Er ikke så godt i seg selv, men i matretter funker det. Må jo spise ganske mye av det for å komme opp i en viss mengde gram proteiner, så proteinshake er min reddende engel;) Spiser også en del "vegetarkjøtt", altså sånne ferdige hamburgere, pølser, farse, nuggets, grytebiter osv. Ikke alt er like godt, blir fort lei av smaken og konsistensen, men prøver å spise en del av det for proteinenes skyld. Er ikke veldig dyrt heller, det som er mest stress er at det selges ikke overalt.

Hyggelig å se at flere prøver å begrense kjøttinntaket:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...