Gå til innhold

Ned i fett% kardio vs styrke


Gjest Ukjent666

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666

Om meg: ca 88kg 175høy.. ca 26% fett?!?!(ifølge sånn internett måling)!

Trening: 3 styrketreninger.+ evt kardio etter/løping/gåing ute.

Student og eksamenstid=lite aktivitet og bare sitting hele dagen bortsett fra tiden jeg bruker til å trene!

Problemene: "naturlig" stor mage når den slapper helt av?!?! "lovehandles" og "colafett" på magen+litt "manboobs"

Et par spørsmål: Ønsker å gå ned i fett%, men lurer på et par ting:

Hvordan vil f.eks en "diett" bestående av stort sett bare proteiner +LITT karb(1porsjon havregryn omtrent) og litt tran funke på en kropp? Kan tenke meg i kcal: alt fra 1500-2200kcal?

Hvordan vil evt en diett med mindre "kcal" funke på en kropp? da fettforbrenning vs tap av muskelmasse?

Vil 3 styrketreninger i uken være nok?Eller bør jeg ha mye kardio i form av gåing/jogging og intervall?

Tenker først og fremst 3 styrkeøkter ila uken.+ 2 små gåturer(ca 20min) ila dagen! + evt jogging 2-4ganger ila uken! Virker som om jeg har lett for å "bygge" men vanskelig å ta av(dermed troen på "endomorph" kroppstype!

Kostholdet vil bestå av: strimlet svinekjøtt, kyllingfilet,+div div salat. + evt ris til enkelte middager(treningsdager) og ellers havregryn til frokost. + har kreatin/100%whey protein og zma-x ;)+ et par andre "wannabe" piller fra militæret!

MartinM!-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1500 - 2000 kalroier i omtrent bare proteiner, det blir dyrt og unødvendig mye etter min mening. Da hadde jeg heller bare kjørt PSMF.

Det jeg vill anbefale deg er en mer moderat diett, hvor du får i deg karbohydrater og fett, og nok proteiner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
1500 - 2000 kalroier i omtrent bare proteiner, det blir dyrt og unødvendig mye etter min mening. Da hadde jeg heller bare kjørt PSMF.

Det jeg vill anbefale deg er en mer moderat diett, hvor du får i deg karbohydrater og fett, og nok proteiner :)

Men sånn i "kcal" så er 1500-2000 OK? tenkte å prøve PSMF et par ganger før 8.juni(sommerferien)! for å booste litt da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker fitnesbloggen sin kalkulator ( skrev 23 år siden jeg ikke fant alderen din her ) og da får du en forbrenning på 2200 kalorier ca når du er stillesittende. Jeg ville holdt meg til et underskudd på 1800 kalorier til dagen, og gjerne 2000 de dagene du trener. 3 Styrkeøkter i uken er fint, ville i tilleg kjørt 2 kardio økter utenom gåturene dine, av typen intervalltrening, på dager hvor du ikke trener styrke.

Med tanke på at du er student ville jeg ikke kjørt PSMF rett før sommeren ( som meg har du vell eksamenstid ? ). PSMF er heller ikke noe som "booster" det er en veldig grei måte å miste mye fett på kort tid, spesielt om en da har en del fett. Når en kommer på lav nok fettprosent er det mange som opplever bedre resultater på moderat diett.

I forhold til spisemønster vill jeg anbefale biorytme som har fungert veldig bra for meg, men alt i alt er det totalen av kaloriinntaket som bestemmer om du går ned eller ikke.

edit: Legger bare til at, jeg forstår du gjerne vill ha sommerkropp, og det fortest mulig, men du bør fokusere på det å være bedre enn du var dagen før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Bruker fitnesbloggen sin kalkulator ( skrev 23 år siden jeg ikke fant alderen din her ) og da får du en forbrenning på 2200 kalorier ca når du er stillesittende. Jeg ville holdt meg til et underskudd på 1800 kalorier til dagen, og gjerne 2000 de dagene du trener. 3 Styrkeøkter i uken er fint, ville i tilleg kjørt 2 kardio økter utenom gåturene dine, av typen intervalltrening, på dager hvor du ikke trener styrke.

Med tanke på at du er student ville jeg ikke kjørt PSMF rett før sommeren ( som meg har du vell eksamenstid ? ). PSMF er heller ikke noe som "booster" det er en veldig grei måte å miste mye fett på kort tid, spesielt om en da har en del fett. Når en kommer på lav nok fettprosent er det mange som opplever bedre resultater på moderat diett.

I forhold til spisemønster vill jeg anbefale biorytme som har fungert veldig bra for meg, men alt i alt er det totalen av kaloriinntaket som bestemmer om du går ned eller ikke.

edit: Legger bare til at, jeg forstår du gjerne vill ha sommerkropp, og det fortest mulig, men du bør fokusere på det å være bedre enn du var dagen før :)

Takk for et godt kropp!;) Ja, ser den med "ting tar tid" osv;) Og tenker jeg kjører moderat. Har jo gjort det sånn noelunde i 1-2mnd nå. Og går jo sakte men sikkert ned i fett%! Så får heller satse på en skikkelig ripped kropp til neste sommer evt! Etter en rolig "bulk".. Men takk for svar!;) God hjelp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et godt kropp!;) Ja, ser den med "ting tar tid" osv;) Og tenker jeg kjører moderat. Har jo gjort det sånn noelunde i 1-2mnd nå. Og går jo sakte men sikkert ned i fett%! Så får heller satse på en skikkelig ripped kropp til neste sommer evt! Etter en rolig "bulk".. Men takk for svar!;) God hjelp;)

Mer imponerende med six pack om juletider;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...