Gå til innhold

Tilbakemeldinger på program


CC1

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat satt i gang med en 2-split som jeg tenker å følge i 6 uker. Ser dette greit ut? Lurer også på rekkefølge på øvelsene. Bør man gjøre ferdig en muskelgruppe først, eller bør man trene antagonister? Har dette noe å si for effekten?

Dag 1 og 3

Rygg

- Foroverbøyd roing med stang

- Nedtrekk med bredt grep

- Rygghev

Bryst

- Skråbenk med hantler

- Flyes

Biceps

- Hammercurl

Mage

- Woodchopper

- sit-ups

Dag 2 og 4

Bein

- Knebøy

- bulgarsk utfall

- markløft

Triceps

- Franskpress

- Push-down med stang

Skuldre

- Arnoldpress

- sidehev

Mage

- sit-ups

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ut som et helt greit og fint program det.

Trent lenge? Hva er målene dine?

Stående roing (foroverbøyd roing med stang) er en fin øvelse, men har sine begrensninge , muligens sittende roing kan være bedre for deg - men igjenn, dette kommer ann på målsettningen din.

Bryst så ville jeg puttet inn flatbenkøvelse i tillegg til skrå, muligens variert fra uke til uke om du har lyst til de , eller bare bruke begge ;)

Hammercurl er en fin øvelse, men jobber ikke hele bevegeslsbanen til biceps, anbefaler noe som gjør at du må vri håndleddet, f.eks klassiske biceps curl :)

Det er ofte diskutert om markløft først og fremst er en bein eller rygg øvelse, sånn bortsett fra det faktum at den først og fremst er en korsryggsøvelse. Uansett ville jeg satt den tidligst i programmet som mulig. Mye fordi knebøy er en stor og tung øvelse i likhet med markløft så velger mange å kjøre disse på to forskjellige dager. Uansett, jeg ville ha kjørt markløft som øvelse nr 1 / 2.

Så er det greit å kjøre skuldre før triceps, litt kjipt å ikke utnytte skuldrene fult ut fordi triceps har tatt kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spilt håndball i mange år, men begynte på treningsstudio for fem år siden. Trent mye styrke opp gjennom, men det har stort sett blitt litt impulsivt fra uke til uke, aldri ett program jeg har trent i flere uker sammenhengende. Det har dermed ført til at jeg har mistet litt motivasjon, har liksom ikke merket særlig fremgang. Målet mitt er, (kanskje litt vagt) men å få en strammere og mer definert kropp.

Trener 2 split 4 ganger i uken, eller 2 ganger i uken + 1 helkropps.

Ellers tusen takk for tips, er veldig motiverende å få tilbakemeldinger på det man gjør, ikke minst når de er kritiske. Blir lett for at man bare godtar det man gjør.

Men hva med rekkefølge på repetisjoner? Bør man ta ferdig en muskelgruppe før man begynner på neste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strammere kropp er et ganske standard målsettning blant unge menn og kvinner generelt :) Det er snart ikke lenger vagt å bare si det:rofl:

Prøv deg fram, velg en av nevnte metoder og se om den funker for deg. Så kan du altids gå over til den andre om du føler du mister motivasjonen eller at den ikke passer for deg :)

Repetisjoner og set kommer veldig ann på mål. Siden du skal stramme opp vil jeg bite merke i styrketrening, relativt tungt. Kansje du kan kjøre to tunge dager og to lette. Alt fra 5x5 til 12x4 kan passe, du får resultater av det meste.

Det finnes mange måter å trene på, alt fra pyramider, til supersett både med og uten antagonister. Du har til failure, reverse pyramider.

Igjenn dette kommer ofte ann på målsettningen din om du er veldig dedikert, ellers er det fint å supplere og endre treningene med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...