Gå til innhold

Kcal inntak?


Gjest

Anbefalte innlegg

Yo!

Kan det være riktig at en mann som veier 79 kg og har 9% kroppsfett, trenger fler kalorier for å holde seg på det nivået, enn hvis han veide 83 kg med 14% kroppsfett? Forutsatt at de trener like mye, har samme jobb osv?

På en måte så gir det mening fordi han på 79 kg vil jo ha en tyngre fettfri masse enn han på 83 kg..? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har de også samme høyde?

Test det ut davel :)

De har samme høyde, men nå var jeg kjempe fornøyd med å lage excel ark som regner ut kaloriene man trenger ganske nøyaktig også finner jeg denne "glitchen", nnnnnoooooooooo :cry: Jaja...

Jeg synes det er merkelig fordi la oss si vi har en mann på 83 kg som skal ned til 79 kg, og beholde akkurat den samme muskelmassen, og BARE ta ned fett%en..

Kan han gjøre dette på 2 forskjellige måter?:

1. Endre %andel av prot, fett og karbs han spiser, men spise like mange kalorier? I forhold til hvor mye som faktisk tas opp så er det jo prot < karbs < fett , så hvis han spiser en diett med mer proteiner og mindre karbs og fett, så vil det han faktisk spiser kanskje ha like stort kalori innhold, men det som tas opp vil ha lavere kaloriinnhold, og dermed kan han faktisk ha underskudd på kaloriene i praksis?

eller

2. Ha et kcal underskudd med samme %andeler som det han spiste tidligere? (med andre ord spise det samme bare mindre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...