Gå til innhold

Styrketrening ved diett


JørgenH

Anbefalte innlegg

Hei
:)

Har nå fulgt et styrketreningsprogram ala Plyoreps i nesten et halvt år og fått kjemperesultater. Både styrke og muskelmasse har økt betraktelig. Imidlertid så går det jo mot sommer nå og jeg har så smått begynt med å kutte i kalorier.

Har regnet meg ut via diverser kalkulatorer at jeg forbruker omlag 3000 kalorier pr dag, så jeg har valgt å legge meg på et inntak på ca 2100-2200 kalorier med ca 180 -200 gram protein pr dag. Dette har jeg fulgt over 3 uker nå og så langt så har det fungert bra; kan se tydelig kutt i fettmengden og musklene kommer tydeligere frem. Karbohydratene har jeg valgt å plassere inn i frokost og etter trening, ellers blir måltidene kjøtt/fisk og grønnsaker. Startet på 79 kg og er nå nede på 75, (176 cm høy).

Jeg har valgt å trene fullkroppsprogram over 3 dager pr uke

Dag 1 Markløft 4x5 Benkpress 4x5 og pullups 2x8 med vekter

Dag 2 Frontbøy 4x5 Chins med vekter 4x5 og Militærpress 4x5

Dag 3 Bulgarsk utfall 3x8 Kabelroing 3x10 Dips med vekter 3x8 Bicepscurl hantel 3x8

Det jeg lurer på er om styrketreningen jeg gjør er riktig med tanke på at jeg er på underskudd. Litt av grunnen for innlegget er at jeg den siste uken har stoppet litt opp og klarer såvidt å løfte hva jeg gjorde forrige uke.

På forhand takk for svar
:)

Jørgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei! På diett kommer du til et punkt der du ikke lenger kan øke i belastning, og kanskje må gå ned i belastning. Du kan ikke forvente å sette nye rekorder og slanke deg samtidig. Sett deg et mål, og jobb mot det målet spesifikt. Da må du ha et program som hjelper deg til å nå det målet. Programmet du bruker ser greit ut, men med tanke på at du skal ned i vekt kan du også legge inn intervaller eller complexes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! På diett kommer du til et punkt der du ikke lenger kan øke i belastning, og kanskje må gå ned i belastning. Du kan ikke forvente å sette nye rekorder og slanke deg samtidig. Sett deg et mål, og jobb mot det målet spesifikt. Da må du ha et program som hjelper deg til å nå det målet. Programmet du bruker ser greit ut, men med tanke på at du skal ned i vekt kan du også legge inn intervaller eller complexes

Takk for svar :) Tok en styrketest i de 3 store før jeg begynte på dietten, så blir spennende å se hvordan jeg ligger ann etter dietten. Går for 3 kg til ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...