Gå til innhold

Spørsmål angående kosthold.


René Moen

Anbefalte innlegg

For et år siden hadde jeg fettprosent på 8,5. Nå er den på rundt 13. Har derfor valgt å legge om kostholdet litt for å komme ned på gammelt nivå og kanskje litt under. Har noen spørsmål angående kostholdet.

Trener fotball og styrke. Har gjennomsnittlig 8 økter i uken der fire med kondisjon og fire med styrke. Noen ganger fem med styrke. Vil bygge muskler inn mot sommeren igjen samtidig som jeg går ned i fettprosenten. Derfor lurer jeg på om kostholdet er riktig i forhold til å bygge og minske prosenten

Et eksempel på en dagsplan for mat:

Frokost: Tunfisk i olje og Jalapenos (for smakens skyld). Pluss litt frukt, f.eks. banan.

Evt. Brødskiver og egg (ca 4 stk) Pluss litt druer eller lignende.

Middag: Laksefilet og grønnsaker, evt fullkorns ris. Torksefilet hvis ikke laksefilet. Kjøtt/kylling eller fisk ca annenhver dag

Kvelds: Tunfisksalat eller kanskje noen brødskiver med Stabburets makrell i tomat.

Mellom disse måltidene spiser jeg også selvfølgelig ting som tunfisk, ris og kylling, sushi og andre ting som jeg mener har nok proteiner i seg. I tillegg drikker jeg kun vann. 50/50 med og uten kullsyre. Tar i tillegg proteinshaker etter styrketreninger samt frukt så mye jeg orker. Spiser i tillegg litt nøtter som mellommåltid.

Derfor lurer jeg på om det er noen som har kommentarer eller tips på hva og hvordan jeg bør spise. Følger jo ikke denne planen slavisk, men treffer med ca 90-95% Alle kommentarer vil bli satt pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...