Gå til innhold

Hvilke treningsprogram bruker dere?


Emilyy

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bruker egentlig ikke noe treningsprogram når det kommer til styrke.. Jeg bare løfter det jeg klarer x4 eller 5... Er dette veldig dumt?

Nå til det egentlige spørsmålet; Hvilke treningsprogram bruker dere og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge en til stadighet øker belastningen og har fremgang så er det ikke feil, men dersom en alltid trener på konstant samme repsantall og belastning vil en ikke gi kroppen signal eller utfordring om å forbedre seg -> styrke/muskelvekst = stagnasjon.

I bunn og grunn er det geit å ha en progresjonsplan samt logge treningen sin så en har nogenlunde oversikt over progresjonen (evt manglende progresjon..)

Jeg bruker PHAT :)http://fitnessbloggen.no/treningsmetoden-phat/

Hvorfor; jeg liker å trene tungt og trene til melkesyra knekker meg sammen, her får du det beste fra to verdener på samme uken! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Therese sier, det handler mye om smak og behag, bare man klarer å holde fremgangen! Selv har jeg prøvd mye forskjellig, og trivdes kanskje aller best med to-splitt skuldre/rygg og bein/bryst :) Nå om dagen har jeg et fullkroppsprogram, da jeg fokuserer på å få opp kondisjonen en periode. (Det er problemet med å fortsatt gå på VGS, de skal alltid teste deg i hvor god kondisjon du har...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører 5-splitt (Bryst,rygg,skuldre,armer,bein).. Kan ikke husk sist gang jeg hadde hviledag, men regner med kroppen sier ifra når det er på tide å slappe av i sofaen en hel dag. :p

Hvorfor 5-splitt?

-Liker å få kjørt hver muskelgruppe helt ned i gjørma når jeg trener! noe som en 2-3 timers økt kun på bryst vil sørge for! Prøver også å endre øvelsene for hver gang, slik at jeg ikke havner i et rutine-stadie. how i roll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...