Gå til innhold

Styrkeprøven - Trondheim-Oslo, juni 2012?


wucs

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Er veldig spent på det som har gjort litt tidligere i dag - har bestemt med (og allerede klart å melde meg på) å være med på den så kalte styrkeprøven - sykling Trondheim-Oslo. Vet at veldig mange som jeg har sagt det til er veldig skeptiske og bare anbefaler meg å gi opp allerede nå, men derfor er jeg enda mer motivert å klare det.

Er det noen av dere som vil prøve det ut i år, eller har kanskje gjort det før?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:) Så kult! Jeg er fortsatt ganske usikker på hvordan jeg kommer til å klare det, men har en rar følelse at det kommer til å gå bra :)

Som du sier - må bare trene litt ekstra de ukene til den magiske datoen :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig imponerende, synes jeg! Hva synes du er det vanskeligste med hele turen? Hvis jeg kan spørre - hvor mange timer brukte du?

Jeg har syklet 2 ganger i denne uka på 11 mil. Neste uka har tenkt å sykle Lillehammer-Oslo (på natta, for å se hvordan det blir å sykle ikke på dagtid)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ligget på mellom 18 og 20 timer. Det er et problem å holde seg våken. Utrolig men sant. Det er ufattelig monotont å rulle bortover asfalten, så søvn på forhånd er viktig.... Jeg har syklet sammen med mer erfarne syklister, og hadde god nytte av det. Syklet en gang alene, men da ble det bryt. Psyken holdt ikke... Følgebil er nyttig, men ikke et must selvsagt. Men hyggelig og til god hjelp hvis du sykler uten å kjenne noen andre. På så ekstremt lange ritt, kan det bli en del alenesykling. Det er tungt og vondt etter 10-12 timer, og man må jobbe med psyken hele tiden. Lillehammer-Oslo er en stor test - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 18-20 timer! :thumbsup: Respect!

Målet mitt var rundt 24 timer først, men for å være ærlig, er jeg litt skeptisk til det også. Tror at jeg kommer til å bruke enda mer tid.. Vi får se :)

Jeg kjenner ikke noen som skal også sykle (jeg kjenner ikke veldig mange her i Norge i det hele tatt, så har ikke noen som jeg kunne tilby om å bli med), så jeg tror at det kommer til å bli mer eller mindre alene-tur for meg.. Jeg er litt redd for at den psykiske delen er det som skal ødelegge alt for meg, men samtidig vet jeg hvor mye jeg vil fullføre det..

Uansett, tusen takk for oppfordring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en del mil, og også noen få lange turer (for oss rundt Oslo er det typisk "Nordmarka rundt", "Øyern rundt" og Oslo-Gjøvik-Oslo), går det nok bra. 24t er en fin målsetting synes jeg. Da er du i grenseland for om det lønner seg å sove et par timer, eller ikke. Men det tar du på sparket. Uansett grunnlag, er det viktig å vite at det blir skikkelige nedturer underveis. Den ene gangen jeg brøt løpet, var jeg ikke godt nok forbredt på det. Man finner alltid grupper å sykle sammen med, men det blir litt "alenesykling" uansett. Lykke til!!! Jeg skal ikke sykle i år, men vurderer å hive meg med neste år igjen. Har bare terrengsykkel nå, men da blir det i tilfelle ny landeveissykkel :-) Orker ikke tanken på så mange mil langs landeveien med en terrengsykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Takk skal du ha - ditt råd om mulige nedturer er veldig verdifull. Det er bra at jeg fortsatt har litt tid til å forberede meg på det. Må huske hele tiden at det faktisk ER mulig å overkomme. He, håper jeg :)

Vi få se hvordan det går med meg i år, kanskje greit nok til at jeg melder meg på neste år også ;) Men nå er det litt for tidlig å si noe om det. Mulig at jeg er alt for optimistisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...