Gå til innhold

Psmf og proteinpulver


Iselinn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så lite som mulig er svaret. man kan fint få i seg noe karbs på PSMF, men det går utover karbsene du kan få igjennom maten. Det er ikke noen regel for hva nivået skal ligge på. Etter mitt syn er 3g/100g eller mindre ok mengde, men man kan få i seg pulver med høyere innhold i mindre mengder.

Proteinpulver er aldri noen karbohydrat-bomber, men for mettheten sin skyld ville jeg satset på magert kjøtt i stedet.

Det er ikke feil å bruke proteinpulver på PSMF så lenge du klarer det, men du vil sannsynligvis føle deg litt dårligere enn om du hadde spist biff f. eks.

Jeg tror nok hun som spør også spiser kjøtt, men med mengdene man spiser ved PSMF gjør at man kan man bli lei til tider, og noen ganger har man dårlig tid og trenger noe kjapt tilgjengelig protein. Er det noen diett man absolutt bør ha proteinpulver på så er det PSMF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom man sjelden bruker 100 g pulver i en shake, ser jeg ikke problemet med at det er litt karbohydrater i pulveret. Normalt er vel ca 40 g pulver i en shake, noe som gir under 5 g karbohydrater dersom pulveret inneholder 10 g karbohydrater per 100 g. Det er ikke de 5 g som evt. ødelegger hele dietten. Det er forøvrig ikke mange pulver som har så mye som 10 g karb./100 g heller, med mindre du kjøper et jallapulver fra Mongolia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...