Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ta en laksefilet og krydre godt med smaker du elsker i alu, inn i ovnen på 200grader i 40min. Lag mye av noe tilbehør du elsker og ta små biter av fisken med masse tilbehør. Gjør du dette hver dag/annenhver dag vil det kun ta ca. 14 dager før du har lurt kroppen til å like laks. ;)

Selv elsker jeg hvitløk, så krydrer med Hvitløk&Urter + Peppermix, + små biter med hvitløk og litt større biter med rødløk som jeg har i alu'en sammen med laksen i ovnen.

Oi! Det hørtes jo knallgodt ut! Til tross for fisken og greier! :D Det skal jeg prøve

Panert torskefilet ... Dypp fisken i pisket egg, før du vender den i en blanding av mandelmel og kvernet pepper ( evn litt revet parmesan for de som liker det ) Så varmer du en panne med olje og steker til paneringen er gylden og fisken gjennomstekt. Serveres med bakt asparges svøpt i spekeskinke, ovsnbakte cherrytomater og evn en god salat. For mer kalorier kan fisken serveres med søtpotetmos.

Legg fileten i lime og tabasco en stund før du dypper den i egg så får den en veldig god smak. Kan også paneres med havregryn i stedet for mel, det er også veldig godt! :)

Ta en laksefilet og krydre godt med smaker du elsker i alu, inn i ovnen på 200grader i 40min. Lag mye av noe tilbehør du elsker og ta små biter av fisken med masse tilbehør. Gjør du dette hver dag/annenhver dag vil det kun ta ca. 14 dager før du har lurt kroppen til å like laks. ;)

Selv elsker jeg hvitløk, så krydrer med Hvitløk&Urter + Peppermix, + små biter med hvitløk og litt større biter med rødløk som jeg har i alu'en sammen med laksen i ovnen.

Prøvde det nå! Første gang jeg har klart å spise meg mett på en fiskerett som ikke er sushi eller røkt laks! Det var jo faktisk godt!! :D Tusen takk! :D

• 2 måneder senere...

Her er inspirasjon til hvordan du kan lage laksen :)

Omegaburger

Sunt og Godt by Regine - Sunnhet er enkelt

For en god stund siden lagde jeg denne lakseburgeren:

1428669-12-1349852719351.jpg

Lakseburger

1 stk

1 laksefilet- skinn og benfri

Paprika

Chili

Rødløk

Koriander på tube / fersk koriander

Peppersymfoni og hvitløkspepper

• Skjær laksefileten i mindre biter, og kjør den en runde i kjøkkenmaskin eller stavmikser med hakker.
  • Ha de finhakkede laksen i en liten bolle, og tilsett finhakket paprika, chili og rødløk. Ha også i koriander på tube, hvitløkspepper og peppersymfoni. Bland alt godt sammen.
  • Forme deigen til en burger, med hendene.
  • Stekes eller grilles til den er gjennomstekt. Snu gjerne burgeren ofte, slik at den ikke blir svidd.

Den er veldig god med polarbrød extreme, middelhavsbrødeller som jeg sist spiste den:

1428669-12-1349853074356.jpg

Nemlig innpakket i salat...

1428669-12-1349853101770.jpg

..med chilisaus på toppen, og kålrotfries og sukkerfri ketchup på siden. Kjempegodt, friskt, sunt og smart!

5 Gode grunner til å spise laks:

• Laks er proteinrikt, og proteiner er nødvendig for å bygge opp og vedlikeholde alle kroppens celler.
  • Laks er rik på marine omega-3 fettsyrer, som forebygger og bremser utviklingen av hjerte- og karsykdommer, samt er disse fettsyrene sentrale byggestener i hjernen.
  • Laks er rik på D-vitaminer, som er nødvendig for kroppens regulering av kalsium, og bidrar derfor til å holde skjelettet friskt og sterkt.
  • Laks inneholder selen, som er et viktig medvirkende stoff i et enzym som bekjemper skadelige kjemiske prosesser i kroppen.
  • Laks er SUNT og det smaker GODT!

Inspirasjon:

post-10232-14440893780656_thumb.jpg

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...