Gå til innhold

Trenger råd om diett for vektnedgang


Chassy86

Anbefalte innlegg

Help! jeg har prøvd masse dietter men står bom stille! Siste diett var lav kcal 400 kcal per dag ( folk anbefalte dette, ketogen diett) men pga lite inntak og mye trening kjørte jeg kroppen helt til bunns og besvimte mye.

Hvordan kan jeg finne anbefalt kcal inntak pr dag?

Hva anbefaler dere meg å spise? Og hvordan kan jeg sette opp en bra diett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes diverse kalori kalkulatorer på netter, Fitnessbloggen har sin egen ( https://www.facebook.com/fitnessbloggen/app_125997777506575 )

Den vil gi en "sånn sirka" grense du kan prøve å legge deg på for 1 uke å da vil du fort se om ting går opp eller ned (badevekta). Går du opp i vekt er det bare å kutte ned litt i kalori mengden (200-500kcal), hvis du går ned så er det vel den rettningen du ønsker :)

Vil anbefale å spise minst 2-2,5 gram protein per kg du veier. Få i deg noe omega 3-6-9 osv, så er det bare å være kreativ med resten av kalori mengden ;) Kan jo være lurt å logge det du spiser ? diett.no ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...