Gå til innhold

Hjelp! gjør jeg det feil?


Blondie.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe okei. Takker for alle svar. :)

setter så stor pris på det!

smakte vanilje kesam (fant ikke mager vanilje kesam) og forsne bær. Herregud, det smakte helt himmelsk.

Men jeg er en rømme-elsker, å prøver å trappe ned, er da vanlig cottage cheese et bedre alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mager Kesam er ett godt alternativ til rømme, siden konsistensen er lik. Cottage Cheese føler jeg er ett bedre alternativ til ost, men veldig mange bruker det til stort sett alt :) Både CC og Mager Kesam er proteinrike og magre meieriprodukter som er gode erstatninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe okei. Takker for alle svar. :)

setter så stor pris på det!

smakte vanilje kesam (fant ikke mager vanilje kesam) og forsne bær. Herregud, det smakte helt himmelsk.

Men jeg er en rømme-elsker, å prøver å trappe ned, er da vanlig cottage cheese et bedre alternativ?

Jeg var også rømmeavhengig! sånn skikkelig også. Men jeg bruker mager kesam istedet for rømme. Selv om den minner mer om matyoghurt siden den er litt mer syrlig på smak. Men fungerer likevel. Spesielt hvis jeg har oppi litt krydder og hvitløk:thumbsup:

Cottage cheese kan også funke som erstattning. Jeg varierer litt og bruker ofte begge. Tror bare du må smake deg fram;)

Begge er gode erstattninger, spesielt cottage cheese'n med tanke på proteininnholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. har smakt mager kesam en runde før, å jeg syntes det smakte pyton:oops: .

Men kanskje jeg kan evt søtne det til med sukrin? eller blir det også FYFY?

bra jeg ikke er den eneste som har vært der jeg er i dag. Det føles veldig godt å vite det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I taco eller i matlaging smaker jeg ikke forskjell på mager kesam og rømme. Men om noe gir meg en teskje av hver er forskjellen stor. Om du har veldig lyst til å venne deg til det, kan du jo evt blande 50/50 rømme og mager kesam til du liker smaker, hihi ;P

Blir ikke fyfy å søtne den til om du synes den smaker bedre da, personelig synes jeg det hørtes litt rart ut smaksmessig :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei. har smakt mager kesam en runde før, å jeg syntes det smakte pyton:oops: .

Men kanskje jeg kan evt søtne det til med sukrin? eller blir det også FYFY?

bra jeg ikke er den eneste som har vært der jeg er i dag. Det føles veldig godt å vite det:D

Sukrin kan du vel egentlig spise så mye du vil av, så det må du bare gjøre;)

Jeg synes mager kesamen bare smaker som en syrligere versjon av rømme:eek: Har du prøvd å krydre da?:) Jeg liker i alle fall nesten hva som helst bare det smaker hvitløk:P haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg er litt sær når det kommer til smaker. Jeg likte ikke rømme før heller, helt til jeg smakte det med søtingstilsettning. Da ble jeg addicted! :meh:

Men da får jeg prøve det. Enten det å blande 50/50, eller tilsette søtningsmiddel. Men det blir nok søtningsmiddel forsøk først! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg er litt sær når det kommer til smaker. Jeg likte ikke rømme før heller, helt til jeg smakte det med søtingstilsettning. Da ble jeg addicted! :meh:

Men da får jeg prøve det. Enten det å blande 50/50, eller tilsette søtningsmiddel. Men det blir nok søtningsmiddel forsøk først! :wub:

Tror du må ha litt tid til å avvenne dine smaksløker ^^ Mye kunstige smaker tror jeg kan skape forstyrrelser i smakssansen. Eller at du rett og slett trenger litt tid til å tilvenne deg konsistenene og smakene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må ha litt tid til å avvenne dine smaksløker ^^ Mye kunstige smaker tror jeg kan skape forstyrrelser i smakssansen. Eller at du rett og slett trenger litt tid til å tilvenne deg konsistenene og smakene :)

Hehe, trust me! jeg holder virkelig på.:!: Før drakk jeg cola zero hver dag etc. så er veldig vant til søte ting. Har klart meg i to uker nå uten utskjeielser av godteri og brus. Bare spist litt usunt enkelte dager. Prøver å finne sunne alternativer som jeg kan leve med. Jeg vet jeg må klare å bytte ut rømmen, men jeg klarer ikke å spise ting jeg ikke liker over lengre tid. å det er jo akkurat det jeg skal gjøre. Livsstilsendring. :) merker jeg har utrolig mye å lære da men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...