Gå til innhold

Hjelp! gjør jeg det feil?


Blondie.

Anbefalte innlegg

Hei !:)

jeg har som mange andre blitt bitt av styrkebasillen. Har aldri brydd meg noe særlig om kosthold, og klarte alikevell å gå ned 10 kg.Men i det siste så har jeg sakte men sikkert gjort om kostholdet, til det jeg vil anse som sunt :p Men etter dette så har vekten bare gått oppover de siste ukene? Da må jeg jo gjøre noe feil, spise for mye kcal i løpet av en dag, spise feil mat,whaat. help!:meh:

jeg er ikke sånn typisk ''sunn'' hver dag, men prøver å finne en middelvei, så jeg kan leve med å spise sånn, og ikke bare holde ut i noen uker.

Kan gjerne skrive ned hva jeg kan spise i løpet av en typisk uke. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan skrive ned hva jeg har spist hver dag siden Lørdag. spiser som sagt veldig variert.

Lørdag: frokost: 1 brødskive med 1 egg, smør og kaviar.

lunsj/etter trening: to egg, isbergsalat, paprika, agurk og rømme.

mellommåltid: en banan

middag/kveld: en bakt potet, 2 og en halv skive hvitløksbrød (de er små), 1/2 maiskolbe og biff.

Søndag: frokost: 1 brødskive med 1 egg, smør og kaviar.

lunsj/etter trening: en ostelandgang med servelat, ost og smør.

mellommåltid: ca 150 gram gulerøtter, og en neve med druer.

middag: bollemelk.

kvelds: to grove brødskiver en med peanøttsmør, den andre med sjokopålegg.

Mandag: frokost: ca 50 gram gulerøtter, ett egg fordelt på to brødskiver med kaviar og smør.

lunsj/middag: mager kjøttdeig av svin (ca 200 gram), og grønnsaker (ca 250 gram) + rømme.

mellommåltid: neve med druer.

kvelds: tre vaffler med diverse pålegg som brunost, hvitost, syltetøy, sukker.

Tirsdag: frokost/lunsj: 200 gram mager kjøttdeig av svin og ca 250 gram grønnsaker.

Etter skolen: havregrøt med kanel.

middag: tikka masala ferdig blanding, og hvitløksbrød.

I dag sålangt: frokost: 1 lite glass med drikke youghurt.

lunsj: omelett (inneholder: 2 egg, paprika, skinke og ris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kanskje bør tenke på å øke protininntaket ditt ;-) Yoghurter inneholder ganske mye sukker. Man vil helst styre unna sukker generelt dersom man vil forbrenne fett. Skyr inneholder ikke sukker. De inneholder bla aspartam, men er rike på proteiner og er mettende. Et alternativ til yoghurt er vanilje kesam mager, cottage cheese og frosne bær, blir en slags yoghurt is når du rører dem sammen og er rik på proteiner. Det som er bra med bær er at de har sunnere "sukker" i seg enn frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å logge det du spiser? f.eks på diett.no?

Du spiser jo en del brød ser jeg. Og så er det vel en del sukker i syltetøy, sjokopålegg, peanøttsmør etc.

Jeg ville ført opp hele den uka på diett.no og sett hva det totale kaloriinntaket er.

Du spiser ikke så lite at kroppen burde gått i sparemodus heller. Så da kan det vel fort hende at du spiser på et vedlikeholdsnivå istedet.

Jeg fikk ikke resultater før jeg kutta sukker nesten helt og passet på å få i meg nok proteiner. Spiser kun sukker fra frukt og bruker litt mørk sjokolade i ting jeg baker. Ellers bruker jeg sukrin og stevia. Hvetemel er også omtrent ikke eksisterende i kostholdet mitt.

Det viktigste er jo kalorier inn vs. ut. Men får du i deg nok proteiner hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har prøvd å logge det jeg spiser, men synes det er så slitsomt. hehe latskapen vinner lenge. skreiv det ned en god stund på mylog.no elller noe, men synes det tok for lang tid. er diett.no enklere?

Men det finnes jo mange typer kesam og cottage cheese? hvilke vil du annbefale (hvem smaker best) med forsne bær?

Jeg prøver virkelig å få i meg nokk protein, og hadde dere sett hva jeg spiste før i forhold til nå så hadde dere vell fått sjokk. :p

har dere noen lure tips til å få i seg mer protein? vet ikke hva som er nokk i forhold til hva jeg veier også videre. er ca 163, og veier rundt 60,5 i think. hvis ikke jeg har gått om mere nå da. :thumbsdown: Trener mellom 2-4 ganger i uken, og da er det styrketrening.

Sliter veldig med cravings etter godteri, så forsøker å heller spise noe som er ''litt sunnere'' en å hive i seg en hel melkesjokoladeplate. :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd å logge det du spiser? f.eks på diett.no?

Du spiser jo en del brød ser jeg. Og så er det vel en del sukker i syltetøy, sjokopålegg, peanøttsmør etc.

Jeg ville ført opp hele den uka på diett.no og sett hva det totale kaloriinntaket er.

Du spiser ikke så lite at kroppen burde gått i sparemodus heller. Så da kan det vel fort hende at du spiser på et vedlikeholdsnivå istedet.

Jeg fikk ikke resultater før jeg kutta sukker nesten helt og passet på å få i meg nok proteiner. Spiser kun sukker fra frukt og bruker litt mørk sjokolade i ting jeg baker. Ellers bruker jeg sukrin og stevia. Hvetemel er også omtrent ikke eksisterende i kostholdet mitt.

Det viktigste er jo kalorier inn vs. ut. Men får du i deg nok proteiner hver dag?

okei, et veldig dumt spørsmål. Hva er forskjellen på sukrin og stevia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har prøvd å logge det jeg spiser, men synes det er så slitsomt. hehe latskapen vinner lenge. skreiv det ned en god stund på mylog.no elller noe, men synes det tok for lang tid. er diett.no enklere?

Men det finnes jo mange typer kesam og cottage cheese? hvilke vil du annbefale (hvem smaker best) med forsne bær?

Jeg prøver virkelig å få i meg nokk protein, og hadde dere sett hva jeg spiste før i forhold til nå så hadde dere vell fått sjokk. :p

har dere noen lure tips til å få i seg mer protein? vet ikke hva som er nokk i forhold til hva jeg veier også videre. er ca 163, og veier rundt 60,5 i think. hvis ikke jeg har gått om mere nå da. :thumbsdown: Trener mellom 2-4 ganger i uken, og da er det styrketrening.

Sliter veldig med cravings etter godteri, så forsøker å heller spise noe som er ''litt sunnere'' en å hive i seg en hel melkesjokoladeplate. :blush:

Syntes det også kan være slitsomt å logge, derfor gjør jeg det ikke selv. Noe jeg passer veldig godt på, er at jeg får i meg nok proteiner så jeg ikke går ned i vekt.Er 177 og 60 kg, jeg prøver å legge på meg :-P

Tine har både cottage cheese (original) og vanilje kesam mager. Jeg syntes de er best, for vanilje kesamen er ikke så tykk og røres lett sammen med frosne bær og CC :-) Du kan velge hvilke bær som helst, men i det siste har jeg vært frelst av skogsbær. Blåbær alene er kjempedigg sammen med jordbær. Prøv å variere en del, så kroppen ikke tilvenner seg samme mat ;-) Et variert kosthold er det beste kostholdet.

Jeg tar ekstra tilskudd av proteinpulver, du bør kanskje tenke på det? Jeg drikker i tillegg nesten en liter skummet melk hver eneste dag.

Etter at jeg nesten sluttet med sukker, har jeg mistet cravingen på godis totalt, godis og alkohol.

Trener du kun styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, et veldig dumt spørsmål. Hva er forskjellen på sukrin og stevia?

Begge er i alle fall naturlige(i motsettning til vanlig sukker) og inneholder 0 kalorier!

Sukrin er vel fra bær/frukt såvidt jeg vet. Og stevia er fra en plante som heter stevia.

Sukrin får man kjøpt på helsekost og meny(og butikker som gjerne har litt spesielle ting)

Stevia har jeg kun bestilt fra iherb.com så vet ikke om man får tak i det i Norge? Stevia kommer vel bare i dråper såvidt jeg vet(?) og sukrin ser ut som helt vanlig sukker.

Stevia kjøper jeg fordi man får dråper med forskjellige smaker(vanilje, sjokolade osv..) og er fint om man bare skal tilsette søtning i f.eks te eller annen drikke. Sukrin er jo greit å ha om man skal bake og trenger "vanlig" sukker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om diett er bedre. Har aldri prøvd mylog. Men selv logget jeg bare i et par uker for å få en viss idè om hva ting inneholder og hvor mye jeg kan spise:) Etterpå blir det ganske enkelt å bare bruke hodet for å regne sånn ca.

Hvis du føler du står fast, kan det jo hjelpe å logge ei uke igjen for å se om du egentlig ligger i underskudd.(viktig å være ærlig med seg selv og logge hver minste sjokoladebit f.eks).

Jeg byttet ut rømme med mager kesam. og yoghurt med mager vaniljekesam:) Synes vaniljekesamen smaker akkurat det samme som vaniljeyoghurt. Og man kan jo ha oppi litt bær og frukt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er i alle fall naturlige(i motsettning til vanlig sukker) og inneholder 0 kalorier!

Sukrin er vel fra bær/frukt såvidt jeg vet. Og stevia er fra en plante som heter stevia.

Sukrin får man kjøpt på helsekost og meny(og butikker som gjerne har litt spesielle ting)

Stevia har jeg kun bestilt fra iherb.com så vet ikke om man får tak i det i Norge? Stevia kommer vel bare i dråper såvidt jeg vet(?) og sukrin ser ut som helt vanlig sukker.

Stevia kjøper jeg fordi man får dråper med forskjellige smaker(vanilje, sjokolade osv..) og er fint om man bare skal tilsette søtning i f.eks te eller annen drikke. Sukrin er jo greit å ha om man skal bake og trenger "vanlig" sukker:)

hehe, okei. tusen takk for den oppklaringen! :D

jeg har kun natreen jeg, som er et søtningsmiddel. forsøker alltid å bruke det fremfor sukker. men da kan jeg evt bytte ut det med sukrin, hvis det er så mye bedre :thumbsup:

Jo, de selger stevia i norge tror jeg, men har bare sett det i dråper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det også kan være slitsomt å logge, derfor gjør jeg det ikke selv. Noe jeg passer veldig godt på, er at jeg får i meg nok proteiner så jeg ikke går ned i vekt.Er 177 og 60 kg, jeg prøver å legge på meg :-P

Tine har både cottage cheese (original) og vanilje kesam mager. Jeg syntes de er best, for vanilje kesamen er ikke så tykk og røres lett sammen med frosne bær og CC :) Du kan velge hvilke bær som helst, men i det siste har jeg vært frelst av skogsbær. Blåbær alene er kjempedigg sammen med jordbær. Prøv å variere en del, så kroppen ikke tilvenner seg samme mat ;-) Et variert kosthold er det beste kostholdet.

Jeg tar ekstra tilskudd av proteinpulver, du bør kanskje tenke på det? Jeg drikker i tillegg nesten en liter skummet melk hver eneste dag.

Etter at jeg nesten sluttet med sukker, har jeg mistet cravingen på godis totalt, godis og alkohol.

Trener du kun styrke?

Okei, da skal jeg på butikken i morgen for å handle det. får bare smake meg frem med hva som er best! :)

Ønsker helst å unngå å bruke proteintilskudd, ihvertfall enda. vil forsøke å med mat først, og evt begynne med det senere.

Ja, trener kun styrke, kan gå turer en gang i ny og ned, og kanskje løpe på mølla i maks 15 min. jeg hater kondisjonstrening :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om diett er bedre. Har aldri prøvd mylog. Men selv logget jeg bare i et par uker for å få en viss idè om hva ting inneholder og hvor mye jeg kan spise:) Etterpå blir det ganske enkelt å bare bruke hodet for å regne sånn ca.

Hvis du føler du står fast, kan det jo hjelpe å logge ei uke igjen for å se om du egentlig ligger i underskudd.(viktig å være ærlig med seg selv og logge hver minste sjokoladebit f.eks).

Jeg byttet ut rømme med mager kesam. og yoghurt med mager vaniljekesam:) Synes vaniljekesamen smaker akkurat det samme som vaniljeyoghurt. Og man kan jo ha oppi litt bær og frukt selv.

japp, ærlighet varer lengst, skreiv faktisk ned her om dagen at jeg til å med spiste en liten nøtt. da måtte jeg faktisk le litt av meg selv :p Er jo ikke noen vits i å lyve, man lurer seg bare selv. Men er veldig greit å spørre om ting på fitnessbloggen, for her er det så mange som sitter med erfaringer og kunnskap som jeg ikke har peiling på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, da skal jeg på butikken i morgen for å handle det. får bare smake meg frem med hva som er best! :)

Ønsker helst å unngå å bruke proteintilskudd, ihvertfall enda. vil forsøke å med mat først, og evt begynne med det senere.

Ja, trener kun styrke, kan gå turer en gang i ny og ned, og kanskje løpe på mølla i maks 15 min. jeg hater kondisjonstrening :p

Hehe, du får gjøre det. Jeg fikk meg en helvekker første gang jeg smakte det. Forresten, CC med blåbærsyltetøy (med redusert sukkerinnhold) er også superdigg!!

Styrke er bra det. Har vært en løper siden 2008, men jeg hater møller. Nå er jeg oppi en mil hver tur minst tre ganger i uka. Feilen jeg gjorde var at jeg nesten ikke trente styrke. Du bør balansere ut litt mer og variere treningen. Å løpe på møller er ikke bra for det gir et falskt underlag. Jeg har snakket med folk som går på idrettslinjer og som er PT-er og de fleste er imot møller. Sikkert grei for oppvarming, men ingenting slår en jogge/løpetur ute på asfalt i byen eller i skogen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du får gjøre det. Jeg fikk meg en helvekker første gang jeg smakte det. Forresten, CC med blåbærsyltetøy (med redusert sukkerinnhold) er også superdigg!!

Styrke er bra det. Har vært en løper siden 2008, men jeg hater møller. Nå er jeg oppi en mil hver tur minst tre ganger i uka. Feilen jeg gjorde var at jeg nesten ikke trente styrke. Du bør balansere ut litt mer og variere treningen. Å løpe på møller er ikke bra for det gir et falskt underlag. Jeg har snakket med folk som går på idrettslinjer og som er PT-er og de fleste er imot møller. Sikkert grei for oppvarming, men ingenting slår en jogge/løpetur ute på asfalt i byen eller i skogen :)

Hvordan ser CC med blåbærsyltetøy (med redusert sukkerinnholde) ut ? å hva bruker du den til ? :p sorry for teite spørsmål, jeg er helt ny med sånn ''sunt'' kosthold, så vet ikke hvilke gode sunne trips folk vet av.

jeg ska bli flinkere med å balansere og variere treningen..etterhvert-

hehe, herlig! du er flink som løper så mye. alle creds til deg :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om diett er bedre. Har aldri prøvd mylog. Men selv logget jeg bare i et par uker for å få en viss idè om hva ting inneholder og hvor mye jeg kan spise:) Etterpå blir det ganske enkelt å bare bruke hodet for å regne sånn ca.

Hvis du føler du står fast, kan det jo hjelpe å logge ei uke igjen for å se om du egentlig ligger i underskudd.(viktig å være ærlig med seg selv og logge hver minste sjokoladebit f.eks).

Jeg byttet ut rømme med mager kesam. og yoghurt med mager vaniljekesam:) Synes vaniljekesamen smaker akkurat det samme som vaniljeyoghurt. Og man kan jo ha oppi litt bær og frukt selv.

Hvordan ser den sukrinen ut? jeg var på meny i dag, men jeg fant kun fedon lindeberg sin. :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser CC med blåbærsyltetøy (med redusert sukkerinnholde) ut ? å hva bruker du den til ? :p sorry for teite spørsmål, jeg er helt ny med sånn ''sunt'' kosthold, så vet ikke hvilke gode sunne trips folk vet av.

jeg ska bli flinkere med å balansere og variere treningen..etterhvert-

hehe, herlig! du er flink som løper så mye. alle creds til deg :thumbsup:

Hehe, finnes ingen dumme spørsmål. Det er Nora, den har blått lokk og det som står på den er som følgende:

Naturlig lett, mer bær, mindre sukker, ingen kunstig søtningsstoffer.

Viktig det å variere, har ikke sett viktigheten av det før nå nylig :-P

Hehe, takk, takk :-) Kan bare bli bedre!! Idol: Grete Waitz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser den sukrinen ut? jeg var på meny i dag, men jeg fant kun fedon lindeberg sin. :meh:

Hmm, hvis du googler sukrin så er det den som kommer opp i de første bildene. hvit plast med rødt på toppen og bunnen. Merket er vel funksjonell mat eller no sånt.

Har aldri sett fedon sin. Er den også 0kcal?

Prøv en helsekostbutikk istedet. Tror de fleste har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...