Gå til innhold

"Hva du må gjøre når du ikke går ned i vekt på lite mat og mye trening"


lola

Anbefalte innlegg

Viser til Børge Fagerli's artikkel:

http://myrevolution.no/s/hva-du-ma-gjore-nar-du-ikke-gar-ned-i-vekt-pa-lite-mat-og-mye-trening/

Er det noen jenter her som har prøvd ut dette og vil dele sine erfaringer? Jeg personlig har stoppet mer eller mindre helt opp når det gjelder vektnedgang, og er i gang med å spise meg litt opp til tross for at det føles ut som jeg bare driver på med tøys og at dette bare fører til at jeg legger på meg massivt. Noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gått fra 3 styrkeøkter, 1-2 kardioøkter samt en del gange i uken (så var jo ikke helt ekstremt aktiv?), til planlagte 4 styrkeøkter samt litt gange :) Samt økt kalori-inntaket fra 1300-1500 til 1800-2200 (55 kg fordelt på 163cm) så får vi se om dette fungerer da.. Føles mest ut som en svært dårlig unnskyldning for å spise seg tjukk :p men jeg skal innrømme at jeg merker forandringer innad i kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ned i vekt? Du har en kjempebra vekt i forhold til høyden din, og bør heller fokusere på mer muskler og nedgang i fettprosent! Der kommer kostholdet og styrketreningen inn, og ikke masse cardio, og det virker som det er du sikter for nå :) Mål fremgangen utifra hva du ser i speilet og målinger med målebånd, ikke vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ned i vekt? Du har en kjempebra vekt i forhold til høyden din, og bør heller fokusere på mer muskler og nedgang i fettprosent! Der kommer kostholdet og styrketreningen inn, og ikke masse cardio, og det virker som det er du sikter for nå :) Mål fremgangen utifra hva du ser i speilet og målinger med målebånd, ikke vekta!

Jeg vet at vekten min ikke er særlig ille (gått ned femten kilo fra før) men jeg har rett og slett en skrekkelig uheldig fordeling av kiloene. Men jeg innser nå at jeg bare har pint kroppen det siste halvåret med minimalt med resultater, og har tatt til vett nå heldigvis! Så takk for sparket i rumpen, det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at vekten min ikke er særlig ille (gått ned femten kilo fra før) men jeg har rett og slett en skrekkelig uheldig fordeling av kiloene. Men jeg innser nå at jeg bare har pint kroppen det siste halvåret med minimalt med resultater, og har tatt til vett nå heldigvis! Så takk for sparket i rumpen, det trengs :)

Alltid greit å få et ekstra dytt ;) Jeg kan gå 100% god for det selv. På mine 170cm hadde jeg bare 53kg, men så fortsatt ikke "slank" ut, fordi kroppen besto av null muskler. Tre kvart år med styrketrening, noen gode kilo tyngre, og en veldig, veldig mye penere kropp (her glorifiserer jeg meg selv :p!). Vekten har ingenting å si, virkelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med Kristin Charm her. Du bør fokusere på tung styrke og riktig mat så kommer nok resultatene. Ikke se deg blind på vekten. For din egen del anbefaler jeg deg å gjemme den i skapet en tid fremover, fokusere på riktig trening og kosthold (les: nok mat - som jeg ser du alt har justert:thumbsup:) og bruke målebandet:)

Du sier du trener 4 styrkeøkter i uka. Hvordan trener du? 2-split?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Kristin Charm her. Du bør fokusere på tung styrke og riktig mat så kommer nok resultatene. Ikke se deg blind på vekten. For din egen del anbefaler jeg deg å gjemme den i skapet en tid fremover, fokusere på riktig trening og kosthold (les: nok mat - som jeg ser du alt har justert:thumbsup:) og bruke målebandet:)

Du sier du trener 4 styrkeøkter i uka. Hvordan trener du? 2-split?

Blir å prøve på det ja:) Har vært iskald i kroppen, energiløs og superstresset det siste halve året og elendig framgang på slankingen i forhold til innsats, så da får man ta en "hvis noe ikke fungerer - gjør det motsatte" :p Jeg trener fullkropp 3-4 ganger i uken, har ikke tatt meg bryet med å splitte enda, siden jeg begynte med skikkelig styrketrening etter jul, og leste at fullkropp er det som anbefales til nybegynnere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[...] så da får man ta en "hvis noe ikke fungerer - gjør det motsatte" :p

Beste jeg har hørt på lenge :)

Jeg trener fullkropp 3-4 ganger i uken, har ikke tatt meg bryet med å splitte enda, siden jeg begynte med skikkelig styrketrening etter jul, og leste at fullkropp er det som anbefales til nybegynnere..?

Fortsett med fullkropp en stund til du, frem til du går lei :) 3 dager med fullkropp er kjempebra i begynnelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir å prøve på det ja:) Har vært iskald i kroppen, energiløs og superstresset det siste halve året og elendig framgang på slankingen i forhold til innsats, så da får man ta en "hvis noe ikke fungerer - gjør det motsatte" :p Jeg trener fullkropp 3-4 ganger i uken, har ikke tatt meg bryet med å splitte enda, siden jeg begynte med skikkelig styrketrening etter jul, og leste at fullkropp er det som anbefales til nybegynnere..?

Det er bra at du selv er blitt bevisst på at du ikke kan fortsette slik da! Flott konklusjon:) En annen er "If it's not broke, don't fix it" - så fortsett gjerne med fullkropp:thumbsup: Stemmer, det er en god start for nybegynnere og etterhvert som du ønsker variasjon kan du gå over til f.eks 2-split. Husk å trene for progresjon; øk vekter eller repetisjoner i hver øvelse for hver økt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...