Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Veier meg sjelden, men det er fordi jeg ikke har vekt i Oslo. Mams og paps har en vekt. Veide meg ikke i helga, pga av mensen. I tillegg til kviser, har jeg fortsatt brennkoppviruset i meg, så jeg får sår i tillegg. Brennkopper + kviser = dritt! Smittekilden er enten London eller Frognerparken :-P

Ser den. Har veldig sjelden mensensmerter, men kramper og rygg/nakkesmerter er ille. Trente i helgen, var helt ødelagt på mandag. 3 timers powertur i skogen på lørdag (klatring i fjell og bakker som gikk rett opp og ned) og en times styrke på søndag. Får du dårlig immunforsvar når du har mensen?

Hovedmålet mitt er jo i utgangspungtet å gå ned i vekt (har vært over 90 kg, 171 cm) og da er jeg avhengig av å veie meg ofte! Loggfører en gang i uka (mensen eller ikke) og veier meg stort sett 3-4ganger i uka. Litt mer motiverende når en ser det går nedover fra dag til dag, når en skal gå ned så mye som meg!

Høres ikke ut som en god kombinasjon nei! Forstår godt at du kunne bytta det ut med litt smerter :)

Jeg har heldigvis mensen en del skjeldnere enn "vanlig" (hopper over med piller) så jeg slipper jo greit unna... Men tror jeg merker en del på imunforsvaret ja. Jeg er ofte veldig dårlig i magen når jeg har mensen (uansett hva jeg spiser), og når eg tenker meg om så har vel en del av innfluensaene mine (har influensa oftere enn mensen, nesten) kommet i sammenheng med mensen. Men om dte faktisk er noen sammenheng er jo umulig å si.

Merker hvertfall at imunforsvaret er ganske crappy til tider. Når det første er skikkelig elendig får jeg en del kviser og ofte flere innfeksjoner på en gang. Ganske kjipt!

Menmen... Nå er mensen nesten over, sola skinner og for en gang skyld er eg nesten frisk som en fisk! Hurra!

Fortsetter under...

Hovedmålet mitt er jo i utgangspungtet å gå ned i vekt (har vært over 90 kg, 171 cm) og da er jeg avhengig av å veie meg ofte! Loggfører en gang i uka (mensen eller ikke) og veier meg stort sett 3-4ganger i uka. Litt mer motiverende når en ser det går nedover fra dag til dag, når en skal gå ned så mye som meg!

Høres ikke ut som en god kombinasjon nei! Forstår godt at du kunne bytta det ut med litt smerter :)

Jeg har heldigvis mensen en del skjeldnere enn "vanlig" (hopper over med piller) så jeg slipper jo greit unna... Men tror jeg merker en del på imunforsvaret ja. Jeg er ofte veldig dårlig i magen når jeg har mensen (uansett hva jeg spiser), og når eg tenker meg om så har vel en del av innfluensaene mine (har influensa oftere enn mensen, nesten) kommet i sammenheng med mensen. Men om dte faktisk er noen sammenheng er jo umulig å si.

Merker hvertfall at imunforsvaret er ganske crappy til tider. Når det første er skikkelig elendig får jeg en del kviser og ofte flere innfeksjoner på en gang. Ganske kjipt!

Menmen... Nå er mensen nesten over, sola skinner og for en gang skyld er eg nesten frisk som en fisk! Hurra!

Åja, da skjønner jeg hvorfor du veier deg så ofte som du gjør. Kan bli en liten besettelse. Man må bare passe på å vite når man må stoppe. Jeg veide 65 kg når jeg var 17 (gikk opp 5 kg på veldig kort tid, etter London-tur veide jeg noen uker 67 kg, det var sykt demotiverende). Men jeg trente ingenting. Etter at farfar døde, bestemte jeg meg for å bli sunnere og begynte med løping. Først gikk jeg ned 5 kg. Fikk skikkelig kick, så gikk det stadig nedover... På mitt minste veide jeg 55 kg, da var jeg skremt. Jeg er 177 cm høy, så har aldri vært overvektig. Nå veier jeg omtrent 59/60 kg uten at jeg har blitt noe særlig bredere, er nok muskelmassen som er tilbake. Håper du vet når du skal stoppe og at du går ned i vekt på riktig måte :-)

Jeg kan bli skikkelig syk, men har funnet ut om jeg jevnlig tar 1000 mg C-vitamin(ikke hver dag da), så holder jeg meg frisk lettere og slipper å bli så slått ut :-) Alt på en gang er jo skikkelig ræva. I forhold til form og om du vil slippe elendigheten, anbefaler jeg C-vitaminsjokk!

Hehe, så bra! :-) Vet følelsen! Sola skinner i sinnet mitt her i dystre Oslo :-P

Åja, da skjønner jeg hvorfor du veier deg så ofte som du gjør. Kan bli en liten besettelse. Man må bare passe på å vite når man må stoppe. Jeg veide 65 kg når jeg var 17 (gikk opp 5 kg på veldig kort tid, etter London-tur veide jeg noen uker 67 kg, det var sykt demotiverende). Men jeg trente ingenting. Etter at farfar døde, bestemte jeg meg for å bli sunnere og begynte med løping. Først gikk jeg ned 5 kg. Fikk skikkelig kick, så gikk det stadig nedover... På mitt minste veide jeg 55 kg, da var jeg skremt. Jeg er 177 cm høy, så har aldri vært overvektig. Nå veier jeg omtrent 59/60 kg uten at jeg har blitt noe særlig bredere, er nok muskelmassen som er tilbake. Håper du vet når du skal stoppe og at du går ned i vekt på riktig måte :)

Jeg kan bli skikkelig syk, men har funnet ut om jeg jevnlig tar 1000 mg C-vitamin(ikke hver dag da), så holder jeg meg frisk lettere og slipper å bli så slått ut :) Alt på en gang er jo skikkelig ræva. I forhold til form og om du vil slippe elendigheten, anbefaler jeg C-vitaminsjokk!

Hehe, så bra! :) Vet følelsen! Sola skinner i sinnet mitt her i dystre Oslo :-P

Folk er forskjellige. Jeg tenker jeg vil ned på 65-70, men det kommer ann på hvor mye muskler det blir på kroppen. Har heldigvis ingen problemer med å la være å veie meg (kan legg gå 2-3 uker mellom hver gang når jeg ikke logger), men da går jeg jo ofte opp i vekt og.

Jeg er mye plaga med urinveisinnfeksjoner, så jeg tar 3 tranebærkapsler (inneholder også c-vitamin) hver dag pluss jerntilskudd med c-vitamin. Lever på frukt og grønnsaker, så får nok mer enn nok, men merker desverre liten forskjell... Men får se, det kan jo hende det kommer seg etter hvert.

Folk er forskjellige. Jeg tenker jeg vil ned på 65-70, men det kommer ann på hvor mye muskler det blir på kroppen. Har heldigvis ingen problemer med å la være å veie meg (kan legg gå 2-3 uker mellom hver gang når jeg ikke logger), men da går jeg jo ofte opp i vekt og.

Jeg er mye plaga med urinveisinnfeksjoner, så jeg tar 3 tranebærkapsler (inneholder også c-vitamin) hver dag pluss jerntilskudd med c-vitamin. Lever på frukt og grønnsaker, så får nok mer enn nok, men merker desverre liten forskjell... Men får se, det kan jo hende det kommer seg etter hvert.

Bra du er bevisst ved det :-) Det balanserer seg mer ut etter hvert, forhåpentligvis. Men du bør kanskje også følge med på kroppsmål, særlig midje og hofte/rumpe :-)

Ahh, så kjipt. Men som oftest er det det lille sjokket som booster immunforsvaret. Får håpe det blir bra!!

Bra du er bevisst ved det :) Det balanserer seg mer ut etter hvert, forhåpentligvis. Men du bør kanskje også følge med på kroppsmål, særlig midje og hofte/rumpe :)

Ahh, så kjipt. Men som oftest er det det lille sjokket som booster immunforsvaret. Får håpe det blir bra!!

Krysser fingra for at alt kommer seg! Merker hevrtfall stor forskjell bare de siste ukene med bedre kosthold og mer trening (i tilegg til at eg har kvitta meg med en ganske krafig jernmangel). Ting går rette veien, så det er jo lov å håpe det forsetter.

Tenkte eg skulle ta mål ja, men har rota vek målbåndet, så må nok en tur på kid eller noe :)

Annonse

Oh lord. Lyst på sjokolade blir en enorm underdrivelse. Jeg blir helt besatt, ALT jeg tenker på er sjokolade og is, blir helt ubrukelig!

Heldigvis er jeg latterlig sta.. hvis ikke hadde jeg glatt spist 3 plater 200g om dagen den uka..

Sitter som regel i sofaen og knasker agurk konstant bare for å holde munnen opptatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...