Gå til innhold

Mengdetrening og karbo-kosthold?


Anbefalte innlegg

Heisann dere. Jeg har en rekke vanskelige spørsmål angående mine treningsmetoder og kosthold.

Om du har noen rettledende tips å komme med, ikke være redd for å spytte dem inn her !

Startet å trene for 2 måneder siden.

I starten brukte jeg veldig mye de faste apparatene ettersom jeg syns jeg var for svak til å stille meg borte hos gutta som løftet tungt. Hadde likevel en treningsmengde som overgår de fleste.

En vanlig uke ser gjerne slik ut :

dag 1: tidlig treningsøkt med 3-4 øvelser for bryst med 3 sett og 10 rep.

1-2 forskjellige øvelser for triceps med 3 sett og 10 til maks rep

senere treningsøkt samme dag: 3-4 øvelser for rygg med 3 sett og 10 rep

2-3 øvelser for mage 3 sett 10 til maks rep ( gjerne med vekter også uten )

dag 2: tidlig treningsøkt med 4-5 øvelser for bein med 3 sett og 10 rep ( her med fokus på lår, rompe og legger )

slenger gjerne med 1 til 2 øvelser for mage om jeg føler for det

senere treningsøkt samme dag: 3-4 øvelser for skuldrene med 3 sett og 10 rep

1-2 øvelser for nakke, 3 sett 10 rep. Tar med 1 til to øvelser for biceps om jeg føler for det.

dag 3: starter programmet om igjen, så gjør jeg dette gjerne fra mandag til fredag eller lørdag for så å ta en pause, om jeg klarer det.

Noen dager jeg selvfølgelig bare har tid til en trening, hvor det da blir valgt ut en muskelgruppe og tar da den resterende muskelgruppen dagen etter, alene.

Mens jeg holder på med dette har jeg fokus på å spise mye, og mye protein. Bruker også protein pulver som nå den siste uken har blitt byttet ut med weight gainer.

Er forresten 21 år, 70 kg og 1,78 høy. Treningsintensiteten er relativ høy hver gang jeg trener. Prøver å pushe meg på tyngre vekter etterhvert som jeg føler meg "up for it". Dog første måneden ble fokus mest på å gjøre øvelsene riktig og kjempe gjennom gangsperren.

Har nå siste måneden begynt å gå over til de litt mer krevende øvelsene som markløft, knebøy med fri stang, fri hantler og slike ting. Prøver og holde meg vekke fra de faste apparatene ettersom jeg vil bygge opp støttemusklatur også.

Men så til spørsmålene, er dette feil måte å trene på om jeg ønsker raske og gode resultater? Har opplevd relativt gode resultater, men etter å se hva som ble gjort med den PSMG eller hva den het, så er jeg i tvil.

Hvor viktig er det med hvile dag? Burde vel også sies at jeg trener så hyppig og ofte fordi jeg liker det mer enn jeg ønsker resultater, min tid med vektene er blitt "my sanctuary".

Siste spørsmål, med et slikt treningsopplegg, så burde jeg vel se vekk i fra dette med å holde meg vekke fra karbohydrater? Skulle tro at jeg heller burde spise nesten alt jeg kommer over, med et sunt hode?

Kom på et spørsmål til, en av grunnene til at jeg trener er fordi jeg vil bli større, mye større, men uten å pakke fett, er dette mulig uten å spise karbo? er ikke det bedre for meg å spise variert og mye?

Vet dette var mye, men setter veldig pris på de som orker å ta seg en titt og komme med noen rettningslinjer til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Restitusjon og hvile må til om det skal bli fremgang.

Å trene muskulatur som er gjennomsyret av gangsperr, vil oftest virke mot sin hensikt. I en periode, for å øke kroppens responsivitet så kan det kanskje funke, men generelt så vil jeg tro at de færreste vil anbefale noe slikt. Folk har ulik evne til å tåle trening og intervallene mellom hver gang en kan gi musklene "juling" er forskjellig fra person til person. Det viktigste er å lytte til kroppens signaler og når det kommer til styrketrening så er det heldigvis veldig presist og enkelt. Når fremgangen uteblir, så vet du at du må forandre på noe. Det kan være nærliggende å anta at for din del så vil du kunne møte veggen som en følge av for hyppige treningsintervaller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...