Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå i lang tid trodd at d var bra for vektreduksjon at man ligger veldig lavt i kaloriunderskudd, men har i dag fått vite at det er feil. Er det noen som kan gi meg en god innføring på hvordan man får best resultater å den grunnleggende informasjonen jeg trenger? Trenger virkelig hjelp her.!!!

Fram til nå i dag har jeg prøv å ligge på et kaloriinntak på ca 1200-1400. Holder meg så godt som mulig til magre grodukter, men ikke alltid like enkelt siden vi er en familie på 4 å litt dårlig økonomi for tiden. Har også begynt å trene. Trener ca annen vær dag eller 3 dager i uka. Trener både kondisjon og styrke.

Trenger virkelig hjelp så håper på svar og gode råd!

Skrevet

En normal dag med mat ser ca slik ut:

Frokost: 2-3 knekkebrød med magert pålegg, havregrøt eller yohurt med havregryn

Lunsj: knekkebrød, rester etter middag, salat, frukt. Er ikke alle dager jeg husker å spise lunsj :/

Middag: kylling, svinekjøtt eller fisk enten i gryte eller sammen med grønnsaker eller salat og potet eller pasta.

Kvelds: grovbrød eller knekkebrød med magert pålegg.

Mellom: blir som regel en banan eller eple. En gang i blandt frossene bær eller frukt med vaniljekesam.

Er uheldig vis også glad i det søte, men prøver å finne ting som kan erstatte det usunne på.

Hvor finner jeg kalkulator for å regne ut?

Skrevet

http://www.kalorikalkulator.no/ foreksempel er veldig mange plasser du kan gjøre dette bare å søke litt rundt på nette.

jeg ville kansje prøvd å spist litt mindre karbo å litt mere proteiner, jeg ligger veldig lavt på kalori inntaket å har en del jeg skal ned men spiser veldig mye proteiner å holder meg ganske mett.

men vis du legger deg på 500-700 under d du trenger for å holde vekten er d en god start.

søtsuget forsvinner også vis du spiser mere proteiner vertfall gjør d d til meg.

så spiser jeg proteinshake med sjokolade smak til kvelds å nå som jeg har gått 3 uker uten noe søt så smaker d som sjokolade melk ;DD gleder meg til den hverdag. ;D

Skrevet

For å holde vekten skal jeg ha et inntak på 2631 kalorier om dagen, så da vil det si at jeg skal ned til ca 2100-1800? Syns dette høres så mye ut :/ ??

Det jeg har spist i dag ble på ca 1450 kalorier å da synes jeg at jeg har spist ganske mye, men det utgjorde ikke så mye som jeg trodde..

Trenger virkelig råd om hvordan jeg burde legge opp måltidene mine å hva di helst burde innebære for å få riktig inntak!!!!!

Har vurdert å kjøpe proteinshake. Er det noen å anbelfale å hvor får jeg kjøpt dette?

Tror nok veldig godt du gleder deg til hverdagen jah ;P det gjør jeg også :p Men først skal kiloene BORT!!!!

Skrevet

Har lest noen artikler å var mye god hjelp å få, men er langt fra ferdiglest enda :p

Ja skal heller innvistere i et godt målbånd ;) Tror det utgjør myyyye mer enn den der jævla vekta :p

Skrevet

vis du legger deg på 1600 å ser hvordan d går ?

hm nå vet ikke jeg hva du liker og ikke liker av mat å hva som er gunstig for deg sjenerelt i hverdagen da

jeg spiser 150g-200g kylling/kalkun/svinestrimeler (proteinkilde) 100g grønsaker i form av brokolig ,litt gulerøtter osv eller i form av wokblanding fra frysedisken (lettvindt) 50-60g "salat" typ tomat,sopp, agurk ,paprika.

vis jeg har for lite fettkilder i maten min bruker jeg cottegchees sammen med d. (elsker det).

det er nå meg da. har prøvd mye forskjellig å dette passer meg bra.

proteinshaker får du tak i enten på helsekosten

de fleste trenings sentrene kjører en del merker, vet også noen rema100 butikker har d.

vis ikke finner du d på

www.proteinfabrikken.no osv

jeg bruker nå diett meal shaken fra WNE den har jeg kjøpt på helsekosten å den smaker veldig godt.

koster ca 279 om jeg ikke husker feil.

ellers er proteinfabrikken sine shaker også veldig gode.

hehe mente at jeg gleda meg hverdag til shaken ;D

prøver å ordne det sån i hue mitt at dette er hverdagen ;)

Skrevet

Ja, skal prøve å legge opp til 1600 å se. Bare å få rett fordeling :)

Skal å kjøpe meg shake på fredag så må vell bare prøve meg fram selv å finne ut hva som smaker bra ;D

Jeg er nesten altspisende heldig vis. Stor fordel :p men ha prøvd meg på cottage cheese å smøroster men det får jeg bare ikke til :/ noen råd på hva som er godt sammen med cottage cheese? :p

Hehe, ja skjønner at du gleder deg til sjokoladesmaken :p når jeg sier værdagen så mener jeg når man har fått printet alt inn å alt går automatisk :p

Skrevet

heheh ja har hørt at mange ikke synnes det er noe.

hmmm sukkerfritt syltrtøy.

vis du varmer opp frosenebær å har litt sukkrin eller sukrinmelis over.

jeg bruker cottage cheese sammen med grønsaker og kyllingkjøttdeig og blander det sammen å synnes d er veldig godt.

hehe skjønner ;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...