Gå til innhold

SKAL ned i vekt, HJEELP!


Rosita

Anbefalte innlegg

Jeg har nå i lang tid trodd at d var bra for vektreduksjon at man ligger veldig lavt i kaloriunderskudd, men har i dag fått vite at det er feil. Er det noen som kan gi meg en god innføring på hvordan man får best resultater å den grunnleggende informasjonen jeg trenger? Trenger virkelig hjelp her.!!!

Fram til nå i dag har jeg prøv å ligge på et kaloriinntak på ca 1200-1400. Holder meg så godt som mulig til magre grodukter, men ikke alltid like enkelt siden vi er en familie på 4 å litt dårlig økonomi for tiden. Har også begynt å trene. Trener ca annen vær dag eller 3 dager i uka. Trener både kondisjon og styrke.

Trenger virkelig hjelp så håper på svar og gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En normal dag med mat ser ca slik ut:

Frokost: 2-3 knekkebrød med magert pålegg, havregrøt eller yohurt med havregryn

Lunsj: knekkebrød, rester etter middag, salat, frukt. Er ikke alle dager jeg husker å spise lunsj :/

Middag: kylling, svinekjøtt eller fisk enten i gryte eller sammen med grønnsaker eller salat og potet eller pasta.

Kvelds: grovbrød eller knekkebrød med magert pålegg.

Mellom: blir som regel en banan eller eple. En gang i blandt frossene bær eller frukt med vaniljekesam.

Er uheldig vis også glad i det søte, men prøver å finne ting som kan erstatte det usunne på.

Hvor finner jeg kalkulator for å regne ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.kalorikalkulator.no/ foreksempel er veldig mange plasser du kan gjøre dette bare å søke litt rundt på nette.

jeg ville kansje prøvd å spist litt mindre karbo å litt mere proteiner, jeg ligger veldig lavt på kalori inntaket å har en del jeg skal ned men spiser veldig mye proteiner å holder meg ganske mett.

men vis du legger deg på 500-700 under d du trenger for å holde vekten er d en god start.

søtsuget forsvinner også vis du spiser mere proteiner vertfall gjør d d til meg.

så spiser jeg proteinshake med sjokolade smak til kvelds å nå som jeg har gått 3 uker uten noe søt så smaker d som sjokolade melk ;DD gleder meg til den hverdag. ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde vekten skal jeg ha et inntak på 2631 kalorier om dagen, så da vil det si at jeg skal ned til ca 2100-1800? Syns dette høres så mye ut :/ ??

Det jeg har spist i dag ble på ca 1450 kalorier å da synes jeg at jeg har spist ganske mye, men det utgjorde ikke så mye som jeg trodde..

Trenger virkelig råd om hvordan jeg burde legge opp måltidene mine å hva di helst burde innebære for å få riktig inntak!!!!!

Har vurdert å kjøpe proteinshake. Er det noen å anbelfale å hvor får jeg kjøpt dette?

Tror nok veldig godt du gleder deg til hverdagen jah ;P det gjør jeg også :p Men først skal kiloene BORT!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange gode artikler her: http://fitnessbloggen.no/vektnedgang/

I korte trekk spis godt, og velg dine makroer (protein, fett og karbohydrater) viselig. Tren med tunge vekter, gå 30 minutter hver dag. Det er ingen snarveier, og kun bevisste valg og holde seg til disse valgene vil gi resultater over tid.

Og glem den forbanna vekta og kjøp deg et skikkelig målbånd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vis du legger deg på 1600 å ser hvordan d går ?

hm nå vet ikke jeg hva du liker og ikke liker av mat å hva som er gunstig for deg sjenerelt i hverdagen da

jeg spiser 150g-200g kylling/kalkun/svinestrimeler (proteinkilde) 100g grønsaker i form av brokolig ,litt gulerøtter osv eller i form av wokblanding fra frysedisken (lettvindt) 50-60g "salat" typ tomat,sopp, agurk ,paprika.

vis jeg har for lite fettkilder i maten min bruker jeg cottegchees sammen med d. (elsker det).

det er nå meg da. har prøvd mye forskjellig å dette passer meg bra.

proteinshaker får du tak i enten på helsekosten

de fleste trenings sentrene kjører en del merker, vet også noen rema100 butikker har d.

vis ikke finner du d på

www.proteinfabrikken.no osv

jeg bruker nå diett meal shaken fra WNE den har jeg kjøpt på helsekosten å den smaker veldig godt.

koster ca 279 om jeg ikke husker feil.

ellers er proteinfabrikken sine shaker også veldig gode.

hehe mente at jeg gleda meg hverdag til shaken ;D

prøver å ordne det sån i hue mitt at dette er hverdagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, skal prøve å legge opp til 1600 å se. Bare å få rett fordeling :)

Skal å kjøpe meg shake på fredag så må vell bare prøve meg fram selv å finne ut hva som smaker bra ;D

Jeg er nesten altspisende heldig vis. Stor fordel :p men ha prøvd meg på cottage cheese å smøroster men det får jeg bare ikke til :/ noen råd på hva som er godt sammen med cottage cheese? :p

Hehe, ja skjønner at du gleder deg til sjokoladesmaken :p når jeg sier værdagen så mener jeg når man har fått printet alt inn å alt går automatisk :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heheh ja har hørt at mange ikke synnes det er noe.

hmmm sukkerfritt syltrtøy.

vis du varmer opp frosenebær å har litt sukkrin eller sukrinmelis over.

jeg bruker cottage cheese sammen med grønsaker og kyllingkjøttdeig og blander det sammen å synnes d er veldig godt.

hehe skjønner ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...