Gå til innhold

Kosthold og trening


Eir

Anbefalte innlegg

Hei!

Har lest litt om "bodyfitnessjentene" og ble inspirert. Leste også artikkelen om hva vi jenter gjør feil, og kjenner meg delvis igjen. Føler jeg trener mye, men går ikke ned i vekt eller strammes nevnemessig opp. Trener styrke 3 ganger i uken, skuldre og bryst første dag, biceps/triceps andre dag, og rygg og bein/rumpe tredje dag. Jeg er ikke en som kjører noen lette øvelser, men kjører tunge øvelser (brystpress, benkpress osvosv) med tunge vekter. Kjører mellom 7-9 eller 10-12 repitisjoner pr øvelse, med tunge vekter. Trener også kondisjon 1-2 ganger i uken. Så, en gjennomsnitt uke blir det trening 5 ganger.

Likevel syns jeg ikke at jeg går ned, og mistenker at dette kan ha noe med kosthold å gjøre. Jeg er 1.60 høy og veier 57 kg. Har lett for å bygge muskler, men vanskelig for å fjerne "overflødig fett" som hindrer definisjon. Tar ikke noe protein tilskudd.

Har noen tips om kosthold eller endret treningsvaner? alt mottas med takk. Er motivert når jeg får ett program eller tips jeg har tro på!

Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noter det du spiser og drikker i løpet av en dag, og regn ut kaloriinnholdet! For å gå ned i vekt, må du gå i kaloriunderskudd. Samtidig som det er viktig å spise nok, for å orke å trene (vet av erfaring at med et alt for lavt kaloriunderskudd blir treninga heller slapp). En proteinkilde, mye grønt, og moderat med karbohydrater om du trives med det (for min egen del yter jeg bedre på trening om jeg har litt ekstra brensel fra karbohydrater. Glukose er kroppens primære energikilde, så det er kanskje ikke så rart). Treningsprogrammet Release Your Potential (https://www.tn.no/ryp) opererer med 28 kcal pr kg kroppsvekt, og jeg synes det er en fornuftig formel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...