Gå til innhold

Innspill på kostholdsplan?


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

Har laget meg en ny kostholdsplan fram mot sommeren og lurte på om noen hadde noen innspill eller noen råd til hva jeg burde gjøre annerledes eller endre:)

Målet er er ned i vekt og samtidig forme kroppen og bli sterkere.

Jeg skal trene etter RYP 3 ganger pr uke samt spinning 55 min x 2.

Frokost: ca 40 gr store havregyn med 2 dl skummet melk og 3 ss jordbærsyltetøy uten tilsatt sukker / evt tre havre knekkebrød med leverpostei/ makrell i tomat

Lunsj: 250 gr isbergsalat med 1 kyllingfilet (ca 150 gr), litt rødløk og 62,5 gr. fullkornsris

Før trening: En proteinshake eller "YT før trening"

Middag: Laksefilet 125 gr, 300 gr grønnsaker, 62,5 gr fullkornsris og 2 ss magerkesam

EVT kveldsmat: En halv boks mager kesam med noen jordbære (evt blandet sammen til smoothie)

Noen dager grunnet jobbing på kvelden vil middagen utgå... Jeg synes det er svært vanskelig å få til å få spist middag disse dager samtidig med å rekke trening.

De dagene vil nok da kveldmaten bli spist som middag etter trening med evt 2 knekkebrød....

Uvant å skulle spise så mye mat til f eks lunsj da jeg er vant med å spise ca slik:

2-3 knekkebrød til frokost, 2-3 knekkenrød til lunsj, en YT og så middag...

Hva tror dere? Må jeg øke/kutte på noe?

Blir glad for alle tilbakemld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har lagt inn alt på diett.no når jeg lagde planen for å få en oversikt. Blir ca 1400 kalorier + - ... Har tidligere ligget på 1000-1200 kalorier og vet at jeg kan gå ned på den måten, men tenkte nå å få fordelt næringstoffene litt bedre. Får ikke opp på diett hvor mange ant gram proteiner det blir osv, får bare opp at jeg ligger innenfor ADI. Mulig jeg gjør noe feil eller så må jeg bare bruke mye lengre tid og gå gjennom hver enkelt matvare å regne ut selv.

Uansett tenkte jeg om noen så ca hvordan fordelingen av næringstoffene så ut... Mulig jeg kutter risen på lunsjen i og med at jeg fungerer på lavere kaloriinntak enn 1400.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maten i seg selv ser veldig bra ut, men du bør nok øke en del på kcalinntaket for å oppnå ønsket effekt. Lykke til:)

Øke i forhold til å oppnå effekten da av styrketreningen tenker du? Kan jo slenge inn en proteinshake etter trening i tillegg eller ta en scoop i havregrynen...

For ned i vekt går jeg jo med et inntak på 1200 også - er redd for å ha et for høyt inntal. Men legge meg på ca 1500 da kanskje...

Husker jeg tok en sånn InBody test en gang og da lå forbrenningen min på 1250 el noe om jeg ikke gjorde noe som helt en dag. Har da tenkt om jeg lå på 1200 var jeg sikret vektnedagng iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isbergsalat er bare tull. Spis heller spinat til. Da får du i deg jern og slipper å bli slapp!

Forresten, er det alt du skal spise? Tror du går raskt lei om du kun spiser det... Variasjon i kosten er nøkkelen!

Er et vanedyr, men kommer selvfølegelig til å variere proteinkildene på middag og lunsj hver dag. Men skrev som eksempel kylling og fisk da jeg kommer til å holde meg til fisk og rent kjøtt/kylling til middag - sammen med grønnsaker/salat og noe karbo selvfølgelig:) Kan teste ut spinat, men husker jeg spiste det en periode og slet da med en del hodepine - vet ikke hvorfor jeg reagerte slik på det, men kan jo prøve igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...