Gå til innhold

Ned i vekt. tips?


esben

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 23. og jeg ønsker og komme ned litt i vekt før sommeren.

Jeg er 181 høy og veier mellom 89-90 kg, jeg har jobbet som tømrer i 4 år og trent av og på i 5 år, så og regne ut bmi på kalkulator på internett fungerer dårlig siden den alltid blir høyere enn det som er realiteten.

Jeg kunne tenke meg og gå ned 5-8 kg frem til sommeren, og kunne gjerne prøvd samme opplegg som han i fhm, siden jeg også har noenlunde lik fysikk.

Per dags dato trener jeg -6 ganger i uken, og sykler 3-7 mil i uken på en dbs dame sykkel, der jeg holder ca fart på 18 km/t.

Jeg jobber ikke lenger ettersom jeg har fått en omfattende ryggskade, derfor kan jeg heller ikke trene markløft, eller dype knebøy.

Var inne på kcal kalkulatoren på diett.no og fant ut at jeg ligger på rundt 1900kcal om dagen, hvordan i huleste klarer man og komme ned på et nivå på 700??

her er dagsbespisningen min:P

Noen som kan komme med tips til forandring?

post-8874-14440845266167_thumb.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Du skal ikke helt ned i 700 kalorier heller, og kalorier er ikke noe du trenger tenke på om du vil prøve PSMF som FHM redaktøren brukte.

Spis rene proteinkilder, omega-3, grønnsaker og nothing else så vil underskuddet komme. Du skal spise nok protein til at det blir ca 2,5 gram pr kg, dvs ca 225 gram til dagen. Proteinkilder er kyllingfilet, hvit fisk, scampi, reker, rent svinekjøtt, rent storfekjøtt, karbonadedeig, mager kesam, cottage cheese, proteinpulver, pultost, gamalost...

Om du ønsker kan du erstatte omega-3 tilskuddet med et måltid fet fisk til dagen (laks, kveite, makrell, sild...)

Treningsmengden bør reduseres til 3 styrkeøkter i uken på denne dietten. Løping og annen intensiv kardio bør unngås. Sykling på damesykkel er ok, men herresykkel er i grenseland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her fikk jeg endel gode tips. Pultost, gammelost må da være en god variasjon for oss som prøver oss på PSMF, sammen med tipset om fet fisk i stedet for omega 3-tilskuddet. Takk!:thumbsup: Er det forresten noen andre typer oster man "har lov" å spise uten å jukse med matregimet, vet du Oddis?

Jeg vil anbefale deg å prøve PSMF; jeg er hvertfall veldig fornøyd til nå, selv om jeg er i starten. Har forberedt meg en uke før jeg startet men syns det går veldig greit. Cottage cheese med fun light er for eksempel kjempegodt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...