Gå til innhold

Krydder under PSMF-diett


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bruker salt og pepper, samt forskjellige krydderblandinger. Man bør jo være litt sparsom på saltet i alle sammenhenger(!). På PSMF så anbefales det å spise litt ekstra salt da en slik diett har en diuretisk virkning, i tillegg vil dietten påvirke elektrolytt-balansen i kroppen. Anbefalt daglig inntak av salt er 5g salt om dagen.

For å svare på spørsmålet, ja, det anbefales hvis du ikke vil bli lei maten og falle av rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, grillkrydderet inneholder en god del salt, derfor lager jeg mitt eget. Du finner oppskrifter på nett der du kan justere saltinnholdet selv. Grønnsakene trenger ikke krydring hvis du tilbereder de korrekt. Kokt eller stekt er grønnsaker nydelig! Du kan jo wokke grønnsakene hvis du vil, da blir de god og crunchy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

P.s. diuretika betyr vanndrivende, glemte å skrive dette i det tidligere innlegget :) Derfor anbefales litt ekstra salt for at kroppen skal kunne beholde sin naturlige elektrolyttbalanse, hvis ikke risikerer du å bli dehydrert på celle-nivå samt følelse av utmattelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, grillkrydderet inneholder en god del salt, derfor lager jeg mitt eget. Du finner oppskrifter på nett der du kan justere saltinnholdet selv. Grønnsakene trenger ikke krydring hvis du tilbereder de korrekt. Kokt eller stekt er grønnsaker nydelig! Du kan jo wokke grønnsakene hvis du vil, da blir de god og crunchy!

Har du noen linker på dette? Jeg er ny innen grønnsaker generelt, begynte i dag med PSMF og spiste alle grønnsakene rå. Ikke spesielt godt med en slik middag, men kjøttet var reddet dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krydder er bare bra, men vær obs på at ferdige krydderblandinger kan inneholde unødvendig sukker, så les gjerne innholdsfortegnelser nøye for å være sikker :) Chili o.l. er jo også bra på diett, da de øker forbrenningen noe!

Et tips angående grønnsaker er å ha litt sitronsaft over dem, det synes i alle fall jeg er veldig godt :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...