Gå til innhold

Forsøk på nytt kosthold, begynte idag, men trenger anbefalinger!


Olaf Roer

Anbefalte innlegg

Hei!

Har akkurat begynt på nytt kosthold, fra å med idag, etter at jeg skrev en tråd tidligere angående hvordan man kan ta av seg de unødvendige fettrestene på kroppen.

Jeg er 22 år, veier 92 kg, 183 høy og har trent ca 5 ganger i uken siden august, men sliter ennå med å få av de siste kiloene.

Så har jeg prøvd å regne ut ca hvor mye jeg trenger av Kcal pr dag for å gå i 0. som ligger på ca 3200. Skal også legges til at jeg prøver å gå i underskudd slik at kroppen brenner fett fremfor maten jeg spiser.

Planen er i allefall å spise mye kjøtt og grønnsaker, og holde meg til det.

Under er det et ca anslag på hvor mye Kcal jeg har fått i meg i løpet av denne dagen. Hvis noen måtte vite om jeg har gjort det greit eller om jeg er helt ute å kjører er det fint om det blir sagt fra. Kanskje legge ved en lenke til et anbefalt ukes "matkalender"?Uten%20navn2.jpgpost-8747-14440845015083_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan fort få trøbbel med å trene 5 ganger i uka på 1152kcal/dag, men det kan også gå helt fint :)

Det som ihvertfall er helt sikkert er at her er det ikke på langt nær nok proteiner. 100g reinsdyrkaker til middag? Dattera mi på 5 spiser det lett på en god dag.;) Uansett, de 11 grammene med protein fra reinsdyrkakene, pluss de 26ish fra karbonadene pluss litt her og der - ser ikke ut som du er over 50g proteiner en gang, og hvis du med din vekt skal vedlikeholde muskelmassen din mens du går ned i vekt må du få i deg det tredobbelte.

Personlig ville jeg lagt meg høyere på total energi, men det er selvfølgelig avhengig av hvor dårlig tid du har. Over en uke kan du si at 7500Kcal i underskudd tilsvarer en kilo forbrent masse (jeg skriver masse og ikke fett, for med ditt proteininntak vil du også miste muskelmasse) - hvor mange uker har du?

Du kan jo eksperimentere litt på diett.no, prøv å legge deg f.eks. 1000kcal i underskudd, og bytt ut ferdigproduktene med rene råvarer. Ferdigkarbonader er spedd ut med godt over 1/3. Alt du trenger til karbonadeig er et egg og litt smakssetting :)

My 2 cents anyway :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fort få trøbbel med å trene 5 ganger i uka på 1152kcal/dag, men det kan også gå helt fint :)

Det som ihvertfall er helt sikkert er at her er det ikke på langt nær nok proteiner. 100g reinsdyrkaker til middag? Dattera mi på 5 spiser det lett på en god dag.;) Uansett, de 11 grammene med protein fra reinsdyrkakene, pluss de 26ish fra karbonadene pluss litt her og der - ser ikke ut som du er over 50g proteiner en gang, og hvis du med din vekt skal vedlikeholde muskelmassen din mens du går ned i vekt må du få i deg det tredobbelte.

Personlig ville jeg lagt meg høyere på total energi, men det er selvfølgelig avhengig av hvor dårlig tid du har. Over en uke kan du si at 7500Kcal i underskudd tilsvarer en kilo forbrent masse (jeg skriver masse og ikke fett, for med ditt proteininntak vil du også miste muskelmasse) - hvor mange uker har du?

Du kan jo eksperimentere litt på diett.no, prøv å legge deg f.eks. 1000kcal i underskudd, og bytt ut ferdigproduktene med rene råvarer. Ferdigkarbonader er spedd ut med godt over 1/3. Alt du trenger til karbonadeig er et egg og litt smakssetting :)

My 2 cents anyway :)

Kjøttet treffer jo ikke helt fordi det er selvlagde reinsdyr kjøttkaker, men sånn ca, og alt av kjøttkaker eller lignende er hjemmelaget :) . Har i allefall planlagt fremover at jeg skal spise masse grønnsaker og mye mer kjøtt. Kan vel si jeg har frem til juni kanskje, er jo planen som har nå vart siden august å ta av det uønskede fettet. Hva kunne jeg eventuelt spist for å få i meg proteiner uten å bruke pulver eller annet kjøpt produkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttet treffer jo ikke helt fordi det er selvlagde reinsdyr kjøttkaker, men sånn ca, og alt av kjøttkaker eller lignende er hjemmelaget :) . Har i allefall planlagt fremover at jeg skal spise masse grønnsaker og mye mer kjøtt. Kan vel si jeg har frem til juni kanskje, er jo planen som har nå vart siden august å ta av det uønskede fettet. Hva kunne jeg eventuelt spist for å få i meg proteiner uten å bruke pulver eller annet kjøpt produkt?

Cottage cheese, masse egg (i alle former), kesam (mager! mer proteiner), skyr og fisk (både mager og fet fisk er bra) er en god start :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...