Gå til innhold

Beste måte å kickstarte dietten på etter vektoppgang?


Ina90

Anbefalte innlegg

Hva mener dere det best å starte dietten på? Har tenkt på en av disse to forslagene: en 24 timersfaste deretter å starte på kostholdsoppsettet eller bare rett på kostholdsoppsettet jeg har satt opp

Jeg har de siste ukene gått opp ca 9kg pga overspising. I dag har jeg bestemt skal være siste dagen med usunn mat og fra og med nå er det kun ren og sunn mat som gjelder. Har spist utrolig mye usunt i påsken og i helgene, noe som ikke har gitt meg noe positivt og er derfor veldig motivert til å starte med rutiner i kostholdet og ikke falle for noen spontan fristelser.

Trener 7 ganger i uken(styrke og kondisjon) og har ingen problemer med å spise sunn mat. Men problemet mitt er at hvis jeg først tar feks en liten bit sjokolade så mister jeg helt kontrollen og spiser så og si alt jeg finner av usunne ting og trykker i trynet.

Tenker og starte på lavt kaloribudsjett(ca 1300kcal) de to første ukene og gå opp til 1500kcal ukene etter. Målet mitt er å gå ned i fettprosent og øke muskelmassen. Er 23 år gammel jente på 178cm høy og 78kg. Vektmålet mitt er å komme under 65 kg, men er ikke det viktigste.

Ønsker veldig gjerne innspill hvis dere har noen :) Håper noen kan hjelpe

Kostholdsoppsettet jeg har planlagt å følge:

M1: 35g havregryn, 15g proteinpulver, en halv grapefrukt

M2: 150g torsk/kylling/tunfisk og 250-500g grønnsaker

Etter trening: 30g proteinpulver

M3: en skyr + 20g nøtter

M4: 150g torsk/kylling/tunfisk og 250-500g grønnsaker

M5: 150 cottage cheese + 100-150g frosne jordbær/skogsbær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den beste måten å kickstarte dietten på er å ikke kickstarte dietten. Du bør også prøve å få et avslappet forhold til diett, det er greit om en ikke spiser 100 % hele tiden, alt er ikke ødelagt pga en sjokolade. Det er som regel slik tankegang som fører til en ekstrem overspising etter en liten bit sjokolade, det eller et kaloriunderskudd + for mye trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg! ;) hehe. Men jeg ville heller startet litt høyere på kcal mengden, for så å jobbe meg nedover.. Dumt å ha for lavt inntak, det er bedre å ta seg lengre tid, da er det større sannsynlighet for at du klarer å holde vekten nede! Og et måltid i uka (f.eks. lørdag) bør være valgfritt, slik at du har en kosedag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...