Gå til innhold

Forberedelser til maksløft?


TommyHS-91

Anbefalte innlegg

Har to uker igjen med styrketrening nå før jeg skal til på maksløft. Skal da makse i Markløft, benkpress og knebøy. Det jeg da lurer på er om hva som er optimal forberedelse på dette i henhold til oppvarming osv? Eller om det spiller noen rolle hvilke rekefølge disse blir gjort for å få best mulig i alle øvelsene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, i styrkeløftkonkurranser er det knebøy først, før benkpress og markløft til slutt. Er sikkert en grunn til det er lagt opp slik, og jeg syns i hvert fall det fungerte ganske greit. Hadde jeg hadd markløften først hadde jeg ikke prestert i det hele tatt på knebøyen i hvert fall.

Oppvarmingen er ikke ment for at du skal slite deg ut. Få reps på hvert sett - du skal ha en del reps i reserve på hvert sett. Det samme gjelder forøvrig treningsøktene uken i forveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Har to uker igjen med styrketrening nå før jeg skal til på maksløft. Skal da makse i Markløft, benkpress og knebøy. Det jeg da lurer på er om hva som er optimal forberedelse på dette i henhold til oppvarming osv? Eller om det spiller noen rolle hvilke rekefølge disse blir gjort for å få best mulig i alle øvelsene? :)

Om du skal gjøre de samme dag ville jeg kjørt Knebøy, Benk, Markløft. Men det er meg.

Ellers er det vell litt individuelt hvordan du vil gjøre det før. Jeg bruker å varme opp på lav vekt, så løfte meg oppover med noen single og "kjenne litt på det" underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...