Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen der ute som vet hvordan p-piller kan påvirke jobbingen mot en fettprosent på under 10 for en jente på 21 år? Selv "lav-hormon"-piller? Selvfølgelig vil kostholdet og treningen være de avgjørende faktorene, men når man skal ned på en så lav fettprosent vil jo selv de små faktorene spille inn.

Hadde blitt utrolig glad for innspill!! :)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/6721-fettprosent-og-p-piller/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neinei, forstår godt at du lurer! :) Er et lite prosjekt jeg vil prøve meg på. Jeg ligger nå i følge en inbody-analyse på 12,3 % i fett%, men i realiteten er den mulig litt høyere. Har et mål om at rutene på magen skal titte fram, og har til nå gjort det jeg kan for å ha kosthold og trening på plass (tror jeg da, selvfølgelige mange forskjellige "metoder").

:)

Gjest nobro

Det påvirker nok en god del. Hormoner er en faktor som avgjør mye. Det finnes noe ala p-pring som inneholder et absolutt minimum av hormoner, husker ikke hva det heter i farta men kanskje verdt å sjekke ut? Eventuelt fikse spiral så blir du ripped :)

Edit; dennej eg tenkte på. Nuvaring http://www.nuvaring.no/hcp/index.asp#

Annonse

Jeg har brukt yasmin lenge og har vippet opp og ned en kg. Nå for litt over 2 mnd siden så steriliserte jeg meg og har gått opp nesten 2 kg og vekta står bom stille, måtte veie meg på kvelden bare for å se om vekta funka :p De jeg gikk på hadde mye hormoner mener jeg, så jeg trodde faktis jeg gikk ned et par kg, men nei da :p

Det påvirker nok en god del. Hormoner er en faktor som avgjør mye. Det finnes noe ala p-pring som inneholder et absolutt minimum av hormoner, husker ikke hva det heter i farta men kanskje verdt å sjekke ut? Eventuelt fikse spiral så blir du ripped :)

Edit; dennej eg tenkte på. Nuvaring http://www.nuvaring.no/hcp/index.asp#

Tusen takk for tips, det skal jeg absolutt sjekke ut :)

fettprosent på 10% på en jente er vel det nivået som er direkte helseskadelig.. Inbody sin estimering av fett% er veldig feil/ unøyaktig.

Ja, er mange usikkerhetsmomenter ved en slik måling. Poenget er vel uansett at jeg vil få fram magerutene, akkurat hva fett% er på bryr jeg meg ikke om. Speilbildet som avgjør om jeg har nådd målet, uavhengig av hva fett% er :)

Jeg har brukt yasmin lenge og har vippet opp og ned en kg. Nå for litt over 2 mnd siden så steriliserte jeg meg og har gått opp nesten 2 kg og vekta står bom stille, måtte veie meg på kvelden bare for å se om vekta funka :p De jeg gikk på hadde mye hormoner mener jeg, så jeg trodde faktis jeg gikk ned et par kg, men nei da :p

Hehe, det var pussig. Kanskje det kommer etter litt mer tid? Mener å ha lest kroppen kan bruke over 3 mnd på å "tilpasse" seg hormonforvandlingen, enten ved tilskudd av det, el stopp. Rart hvordan kroppen lever sitt eget liv noen ganger, føler jeg. Ikke alltid lett å forstå seg på ;)

Skjønner, bare du er forsiktig, men jeg ville ikke anbefalt deg å ha det over lengre tid. Jeg vet at p-piller kan holde deg litt tilbake, men du klarer deg nok selv om :) Kosthold vil uansett være nøkkelen.

Ja, helt enig, veldig viktig å være forsiktig. Vil uansett ikke være fett%-tallet som styrer meg, eneste jeg vil er å få fram rutene:)

Er hele tiden på vakt på hvordan jeg føler meg, og vil stoppe hvis jeg føler ting blir "for ille".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...