Gå til innhold

Kostholdsendringer


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva jeg bør endre på i kostholdet mitt. Så langt har jeg fått ganske fine armer/skuldre/bein etc. men det er magen som er mitt "problem". Så det jeg lurer på er om det er noe jeg bør holde meg unna for å få vekk fettet som befinner seg på nedre del av magen/hoftene. For all del, det er ikke så mye, men nok til at det irriterer meg.

Jeg følger ingen kostholdsplan, men synes maten jeg vanligvis spiser er godkjent. Jeg spiser lite (nesten ingenting) godteri og drikker lite brus. Planen min framover er å kutte ut all burs og juice, men det er sikkert mye mer jeg kan kutte ut. Vanligvis spiser jeg havregryn, skyr, egg (kokt, omelett, røre), kylling, svin, karbonadedeig, baguetter, brød, grønnsaker, frukt etc. Sniker seg sikkert inn mye som jeg ikke tenker over/kommer på akkurat nå :p

Kan problemet mitt være at jeg spiser uregelmessig?

Jeg har ikke så mye peiling på mat, så om noen har tid til å hjelpe meg blir jeg veldig glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stort inntak av omega 3 er såvidt jeg vet forbundet med bedre fettfordeling rundt bl.a mage, mener effekten komme ved 3-4 gram pr dag noe som innebærer ca 100 gram makrell om dagen eller en boks sardiner. Om du f.eks tar ei stor spiseskje tran, selolje, lakseolje eller ligende trenger du ikke spise så mye fisk :)

Brus og juice er nok fornuftig å kutte for å redusere da det øker underhudsfettet, subkutant (underhudsfett) fett reduseres betydelig ved å f.eks legge om til lettbrus og vann som drikke: http://traningslara.se/1-liter-lask-lightlask-mjolk-eller-vatten-under-6-manader/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njes uregelmessig skla ikek ha noe å si, men greit å ha en plan på hva du skal ete og hvor mye i løpet av dagen.

Men hvor mye kcal du ligger på har ALT å si.

Plott inn det du spiser på www.diett.no så ser du automatisk mange kcal du ligger på.

Med uregelmessig spising mener jeg også at det hender at jeg glemmer ut å spise, og får helt sikkert i meg lite mat. Så spiser jeg skikkelig mye mat neste dag for å "veie opp" for det. Tenkte jeg skulle teste ut diett.no, men jeg har vært syk i dag, så jeg har fått i meg veldig lite mat. Hvor mye kcal bør jeg ligge på? Jeg er helt grønn...

Stort inntak av omega 3 er såvidt jeg vet forbundet med bedre fettfordeling rundt bl.a mage, mener effekten komme ved 3-4 gram pr dag noe som innebærer ca 100 gram makrell om dagen eller en boks sardiner. Om du f.eks tar ei stor spiseskje tran, selolje, lakseolje eller ligende trenger du ikke spise så mye fisk :)

Brus og juice er nok fornuftig å kutte for å redusere da det øker underhudsfettet, subkutant (underhudsfett) fett reduseres betydelig ved å f.eks legge om til lettbrus og vann som drikke: http://traningslara.se/1-liter-lask-lightlask-mjolk-eller-vatten-under-6-manader/

Jeg hater virkelig fisk, men jeg prøver å spise mer av det. Tar omega 3 multivitaminer, men det ser ut som om jeg må gjør noen endringer her. Bør jeg kanskje bytte ut h-melk med lett/skummet melk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...