Gå til innhold

Er dette ok makros?


Gjest

Anbefalte innlegg

Yo!

Er dette oki makros for et måltid etter man har trent?:

Fett 116g

Mettede fettsyrer 26.4g

Flerumettede fettsyrer 4.02g

Enumettede fettsyrer 34.8g

Karbohydrat 65.5g 50%

Kostfiber 4.29g 17%

Tilsatt sukker 0g

Protein 157g

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Det er enten grovt mye ost, en enorm avokado eller verdens største ss med olje vi snakker om her..

El så skjønner jeg ikke hvordan man bruker diett.no...? :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok... jeg hadde nok gjort en liiiiten feil og skrev litt for mye ost :p skrev 200 g, men det blir helt feil, vet ikke helt hvor mye jeg brukte, men var vel maks 100 g så det er det jeg har skrevet nå:

null.gif

Kylling kjøttdeig prior *

select_arrow.gif

572

ico_food_edit.png

null.gif

Corn Tortillas, Old El Paso *

select_arrow.gif

387

ico_food_edit.png

null.gif

Avokado *

select_arrow.gif

162

ico_food_edit.png

null.gif

Timian, 16g, Santa Maria *

select_arrow.gif

58

ico_food_edit.png

null.gif

Olivenolje vanlig

select_arrow.gif

196

ico_food_edit.png

null.gif

Kesam Mager 300g, TINE *

select_arrow.gif

12

ico_food_edit.png

null.gif

Hvitost, lettere, type Norvegia, Gulost *

select_arrow.gif

272

ico_food_edit.png

Så nå ble det slik:

ett 99.9g

Mettede fettsyrer 16.5g

Flerumettede fettsyrer 3.72g

Enumettede fettsyrer 30.5g

Kolesterol 53mg

Natrium 580mg 39%

Karbohydrat 65.5g 50%

Kostfiber 4.29g 17%

Tilsatt sukker 0g

Protein 125g

272%

Enig med det

Konstantinovs

skrev, mer carbs hvis jeg skal ha dette etter trening :) ...but how? Kanskje litt flere sånne lefser..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan spiser du da, spiser du etter periodisk faste?

Akkurat nå spiser jeg litt etter hvordan dagen er, f.eks når jeg spiste det der, så var det søndag og jeg hadde ingen matlyst tidligere på dagen, så for å dekke kaloribehov spiste jeg et litt større måltid senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror oddis har mere peiling en meg på dette, men hva med å spise etter biorytme ? diett. Om du skal få i deg så mye fett , så gjør det på starten av dagen ( for å øke fettforbrenning utover dagen). Og mye karbohydrater sent på dagen ( for å minske lagringen av fett om du spiste mye av det sent på dagen / stimmulere kroppen til å forbrenne fett når du sover og dagen dærpå)

Du finner mere riktig info (siden jeg husker litt dårlig :p ) om dette på Myorevolution sine sider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror oddis har mere peiling en meg på dette, men hva med å spise etter biorytme ? diett. Om du skal få i deg så mye fett , så gjør det på starten av dagen ( for å øke fettforbrenning utover dagen). Og mye karbohydrater sent på dagen ( for å minske lagringen av fett om du spiste mye av det sent på dagen / stimmulere kroppen til å forbrenne fett når du sover og dagen dærpå)

Du finner mere riktig info (siden jeg husker litt dårlig :p ) om dette på Myorevolution sine sider :)

Det er faktisk slik jeg prøver å spise, protein og fett måltider når jeg ikke trener, protein og carb måltider når jeg har trent. Dessverre så er ikke det alltid like lett, hadde feilberegna (til min fordel ettersom dette var første måltid på dagen) men trodde dette var et mer carb rikt måltid. Diett.no viste meg at jeg var feil heldigvis! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lov å unne seg et skikkelig fettrikt tacomåltid en gang iblant, men om det er optimalt etter trening er en annen sak. Til syvende og sist er det jo det totale i løpet av dagen som betyr mest.

Er du typen som ikke lett legger på deg fett er det bare å kjøre på og bare få i deg mest mulig kalorier for å bygge muskler. Men har du lett for å lagre fett så vil det nok være smart å fordele slik Thookdee sier med mer av fettet tidlig på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å unne seg et skikkelig fettrikt tacomåltid en gang iblant, men om det er optimalt etter trening er en annen sak. Til syvende og sist er det jo det totale i løpet av dagen som betyr mest.

Er du typen som ikke lett legger på deg fett er det bare å kjøre på og bare få i deg mest mulig kalorier for å bygge muskler. Men har du lett for å lagre fett så vil det nok være smart å fordele slik Thookdee sier med mer av fettet tidlig på dagen.

Ok, men når du skriver "lov å unne seg et skikkelig fettrikt måltid en gang i blandt", mener du da at 99,9 g fett, 65,5 g carbs og 125 g prot er "skikkelig fettrikt"? Det jeg kanskje egentlig lurer på er:

Hvordan ser et prot/carb måltid ut som er bra? ...og hvordan ser et prot/fett måltid ut som er bra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men når du skriver "lov å unne seg et skikkelig fettrikt måltid en gang i blandt", mener du da at 99,9 g fett, 65,5 g carbs og 125 g prot er "skikkelig fettrikt"? Det jeg kanskje egentlig lurer på er:

Hvordan ser et prot/carb måltid ut som er bra? ...og hvordan ser et prot/fett måltid ut som er bra? :)

spørs hva som er målet ditt :) bygge,vedlikehold eller gå ned i fett %

Er du villig til å legge på det fett osv , men det er vel det Totale som har noe å si tilslutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs hva som er målet ditt :) bygge,vedlikehold eller gå ned i fett %

Er du villig til å legge på det fett osv , men det er vel det Totale som har noe å si tilslutt

Jeg vil gå ned i fett%, men er ganske liten fra før så vil ikke miste muskelmasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...