Gå til innhold

Opp i cm? What?


Gjest Vimsa

Anbefalte innlegg

Gjest Vimsa

Okay, nå skjønner jeg virkelig ingenting. Jeg har vært SÅÅÅÅÅ flink, veid absolutt all mat og finregnet til punkt og prikke hver dag i to uker, ikke skeiet ut i helgene. Ligger på ca 1600 kcal matinntak hver dag (ifølge fitnessbloggens kalorikalkulator skal jeg da ligge 300 i underskudd siden jeg trenger ca 1900), pluss at jeg trener ca 2-300 kcal. Så egentlig skal jeg da ligge på ca 1400 kcal, noe som er ca 500 i underskudd, right?

Jeg har virkelig regnet ALT jeg har spist. Men når jeg målte meg nå så hadde jeg altså 3 (!?!?!?!?) cm ekstra rundt midjen? Kan noen please forklare hvordan det er mulig? (og forhåpentligvis si at det er fordi jeg måler meg på kvelden, mat jeg har spist osv osv :p ). Jeg veier meg ikke for jeg trener mye styrke om dagen og vil ikke fokusere mye på et tall =)

Mister all motivasjon :( blæh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vimsa
Når målte du referansemålingen, og når målte du den andre?

jeg husker ikke helt, tror det var sånn midt på dagen? vet at det ikke var med en gang jeg sto opp hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Ny måling om to uker, helst om morgenen etter du har gått på d:confused:g kanskje ikke helt rundt mensen eller fullmåne. Hvordan ser det ut ellers?

føler ikke at jeg har mistet noe fett rundt mage eller lår, men rygg og armer har forandret seg litt. blitt mye mer markert over skuldre og øvre delen av ryggen, så det er jo forsåvidt positivt =) får vel bare prøve videre og satse på at magen og lårene kommer etter hvert.

har hørt at det første stedet man legger på seg fett er også det siste stedet kroppen "fjerner" fett, stemmer det? i så fall så vil magen og lårene aldri forsvinne, legger på meg der bare jeg ser på en kinder maxi :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Fettet der er gjerne mer villig til å lagre energi og mindre villig til å gi slipp på det..Tenk måneder, ikke uker ;)

tusen takk for hjelpen =) skal jobbe videre, er 160 høy og veier rundt 52/53, så forhåpentligvis klarer jeg det delvis før sommeren virkelig kicker inn =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Du kan umulig være særlig feit jente!

er ikke feit, nei =) hehe, men har litt (ganske mye) for mye fett i forhold til muskler, så jeg skal bli biff, men en biff med litt mindre fett på kroppen :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Siden du er så lett mistenker jeg at du lider av nettopp det, akutt biffmangel med normal fettmengde. Da er det lett for at fettet ser mer ut i forhold til biffen.Hva med å legge seg på vedlikeholdsmengde og fokusere på styrkeøkning?

det prøvde jeg på en stund, finregnet antall kalorier jeg fikk i meg da og, men følte at det ikke funket. jeg ble selvfølgelig en del sterkere (men styrken øker jevnt fortsatt), men det virket ikke som fettet forsvant. at jeg så nesten litt større ut siden jeg fikk litt mer muskler under fettet, hvis du skjønner?

har hovedfokus på styrke nå, 5-6 dager i uka, og avslutter med enten litt sykling eller rask gange på mølle (diverse skader som gjør at jeg ikke kan jogge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vimsa
Spiser du litt overskudd og øker i styrke vil ikke fettet forsvinne særlig raskt - men du bygger muskler under, som gjør at forholdet mellom fettmasse og muskler blir 'bedre'. Styrketrening på diett vil hjelpe deg med å beholde den lille muskelmassen du har, men går du på diett og trener mye når du egentlig har lite både av fett og muskler men selv synes du har endel fett blir sluttresultatet sjelden bra.

Det er bra du trener både styrke og går mye, men vil anbefale deg å ihvertfall spise vedlikeholdsmengde og gi kroppen energi til å omdanne seg med.

Det er vanskelig å gi råd over nett uten å ha sett deg, men er rimelig sikker på du overvurderer hvor mye fett du har og hvor mye du kan miste.

kan prøve på det =) er veldig glad i cardio, så det skal jeg uansett fortsette med. tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Kanskje du ikke skal finregne så mye? :S Uansett da, hvis du veier 52/53 kg, på 160 høyde er det ikke mye fett uansett åssen bygning du har ;)

Mer muskler = mer vekt og større, men mindre fettprosent, sterkere og flottere, med synligere muskler, som gjør at du vil se tynnere ut :)

har finregnet siden en dag jeg virkelig bommet totalt på hvor mye jeg trodde det var på tallerken i forhold til hvor mye det faktisk var. skummelt å bomme så mye :wub: hehe, men nå begynner jeg faktisk å få en ganske god feeling på hvordan ting ligger, så jeg satser på at jeg etter hvert ikek trenger å veie absolutt alt. gjør dette kun for å sjekke at jeg virkelig ikke får i meg dobbelt så mye som jeg trenger :)

fettprosenten regner jeg med minker når jeg får mer muskler, ja, men i bunn og grunn er det vel muskelmassen jeg vil endre på. mer muskler og like mye fett vil endre prosenten av fett, men fettmassen vil være det samme. jeg får prøve å fortsette som jeg gjøre med å spise sunt og trene mye styrke. jeg er hvertfall fast bestemt på at jeg SKAL få dette til, problemet mitt er bare tålmodigheten ;P bikinikropp i morgen? ja takk :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg satser på at jeg etter hvert ikek trenger å veie absolutt alt. gjør dette kun for å sjekke at jeg virkelig ikke får i meg dobbelt så mye som jeg trenger :)

...

bikinikropp i morgen? ja takk :) hehe

Hehe, for å få i deg dobbelt så mye som du trenger behøver du absolutt ikke veie maten ;) Btw, åssen er kostholdet ditt? Kan du gi eksempel på hva du spiser i løpet av en dag? :)

Sååå enig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Hehe, for å få i deg dobbelt så mye som du trenger behøver du absolutt ikke veie maten ;) Btw, åssen er kostholdet ditt? Kan du gi eksempel på hva du spiser i løpet av en dag? :)

Sååå enig! :)

jeg spiser så variert, men frokost pleier ofte være omelett med skinke, lunsj kan være alt fra kyllingsalat til litt karbonadedeig med grønnsaker. middag er som regel hvitt kjøtt med masse grønnsaker, prøver å spise fisk litt innimellom, men der må jeg bli flinkere :p også spiser jeg som regel eple og cottage cheese etter trening. holder meg fin og "mett" gjennom hele dagen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vimsa
hehe, det var litt lite spesifisert du som veier alt mulig :p

men liksom, er du på lavkarbo lignende?

hehe, vanskelig å få det helt spesifisert når jeg spiser så forskjellig hver dag, men rent kjøtt og grønnsaker er hovedinnholdet i tillegg til egg.

følger ikke lavkarbo, nei. pasta er det beste jeg vet, yummi! men jeg prøver å begrense inntaket av karbohydrater rett og slett fordi jeg ble anbefalt det. men blir noen "pottitter" innimellom, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Spiser du litt overskudd og øker i styrke vil ikke fettet forsvinne særlig raskt - men du bygger muskler under, som gjør at forholdet mellom fettmasse og muskler blir 'bedre'. Styrketrening på diett vil hjelpe deg med å beholde den lille muskelmassen du har, men går du på diett og trener mye når du egentlig har lite både av fett og muskler men selv synes du har endel fett blir sluttresultatet sjelden bra.

Det er bra du trener både styrke og går mye, men vil anbefale deg å ihvertfall spise vedlikeholdsmengde og gi kroppen energi til å omdanne seg med.

Det er vanskelig å gi råd over nett uten å ha sett deg, men er rimelig sikker på du overvurderer hvor mye fett du har og hvor mye du kan miste.

et lite spørsmål til. de fleste er enige i at for å minske fettprosenten må man ligge i kcal underskudd, eller? når du da sier vedlikeholdsmengde mener du at jeg burde spise 1900 kcal om dagen siden det er tallet jeg fikk fra kalkulatoren til fitnessbloggen? hvis jeg da spiser 1900kcal og trener vil jeg likevel gå med et lite underskudd. eller mener du at hvis jeg forbrenner ca 200 på en joggetur så skal jeg spise 200 mer den dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
Spiser du litt overskudd og øker i styrke vil ikke fettet forsvinne særlig raskt - men du bygger muskler under, som gjør at forholdet mellom fettmasse og muskler blir 'bedre'. Styrketrening på diett vil hjelpe deg med å beholde den lille muskelmassen du har, men går du på diett og trener mye når du egentlig har lite både av fett og muskler men selv synes du har endel fett blir sluttresultatet sjelden bra.

Det er bra du trener både styrke og går mye, men vil anbefale deg å ihvertfall spise vedlikeholdsmengde og gi kroppen energi til å omdanne seg med.

Det er vanskelig å gi råd over nett uten å ha sett deg, men er rimelig sikker på du overvurderer hvor mye fett du har og hvor mye du kan miste.

et lite spørsmål til. de fleste er enige i at for å minske fettprosenten må man ligge i kcal underskudd, eller? når du da sier vedlikeholdsmengde mener du at jeg burde spise 1900 kcal om dagen siden det er tallet jeg fikk fra kalkulatoren til fitnessbloggen? hvis jeg da spiser 1900kcal og trener vil jeg likevel gå med et lite underskudd. eller mener du at hvis jeg forbrenner ca 200 på en joggetur så skal jeg spise 200 mer den dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et lite spørsmål til. de fleste er enige i at for å minske fettprosenten må man ligge i kcal underskudd, eller? når du da sier vedlikeholdsmengde mener du at jeg burde spise 1900 kcal om dagen siden det er tallet jeg fikk fra kalkulatoren til fitnessbloggen? hvis jeg da spiser 1900kcal og trener vil jeg likevel gå med et lite underskudd. eller mener du at hvis jeg forbrenner ca 200 på en joggetur så skal jeg spise 200 mer den dagen?

jepp! gjerne 300 mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vimsa
jepp! gjerne 300 mer.

strider ikke det veldig mot det at man må gå i underskudd for å minke fettet?

nå vil jeg heller se litt mer ut som en godt trent victoria's secret type enn en miniutgave av bjørgen, så syns det høres litt merkelig ut med å være i vedlikehold på den måten?

bare for å presisere litt, jeg syns victoria's secret modellene er helt nydelige, men skulle gjerne ha bittelitt mer muskler enn de, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...