Gå til innhold

Riskaker


eelise

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sjekk sukkerinnholdet. Er det lavt er det bare å kjøre på. Snack a jack sine jumbopack er helt ok, de små chipsposene har litt mer fett i seg, men fremdeles helt akseptable så lenge man ikke kjører full oppkarbing på dem.

Jeg synes selv riskaker metter ganske lite, så bruker det kun for å fylle opp karbkvota om jeg har fått i meg nok annen mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

det er jo såå godt, tenker meg det blir godt med "proteinrøre" på også! gleder meg til etter trening idag da :D Hvor mange etter trening anbefaler du?

Jeg for min del lager ofte proteinrøre av 20-30 g sjokoprotein og vann, og smører det utover 3 riskaker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg for min del lager ofte proteinrøre av 20-30 g sjokoprotein og vann, og smører det utover 3 riskaker:)

Tenkte det helt samme faktisk! :D Men er de wasa orginal (den blå) bedre en naturell (den grønne)? den grønne er jo også glutenfri og ikke salt, mens den blå er lettsaltet.. Kan tenke meg den grønne kanskje er mye dyrere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påstå at de raske karbohydratene man får fra riskaker KUN egner seg som mat RETT etter trening! Aldri ellers.

Rett etter trening er innen en halvtime sant? Jeg bruker 2 min hjem fra treningen, så jeg kan vel spise det hjemme enn å ta de med meg ned? :blush: følte meg litt dum som spør nå ! :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett etter trening er innen en halvtime ja :) Jeg har 10 min å gå hjem fra trening, men tar det likevel med meg slik at jeg spiser i garderoben. Men dette er fordi jeg alltid støter på fristelser på vei hjem (les: Bogstadveien), som gjerne gjør at jeg ikke er hjemme før mye senere enn en halvtime etter trening :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre på med de vanlige fra Wasa. Viktig med litt salt etter en hard treningsøkt, og saltinnholdet i riskakene er absolutt ikke noe å tenke på i den sammenheng.

takk for begge svarene :D er de vanlige glutenfrie også?

fristelser er ikke bra! :rofl:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De vanlige fra Wasa er iallfall glutenfrie såvidt jeg har forstått. Utover det vet jeg dessverre ikke.
'

Søkte det litt opp så stod de var glutenfrie de også, de lagde sikkert bare noen ekstra for å tjene penger :p Spiser du riskaker etter trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så trenger man egentlig ikke karbohydrater etter trening. Etter trening har man to mål: Stoppe proteinnedbryting ved å heve insulinnivåene, og stimulere til proteinsyntese ved å heve plasma-aminosyrenivåene. Man trenger ikke karbohydrater for å oppnå noen av disse tingene, kun proteiner. Men hvis du har spist proteiner før trening trenger du ikke å stresse med å få i deg mat heller. Tenk langsiktig inntak, hele dagen sett under ett.

Man trenger ikke å "fylle opp glykogenlagrene" med karbohydrater heller med mindre man har planer om å trene de samme kroppsdelene igjen samme dag.

Når det er sagt så spiser jeg gjerne en pakke riskaker på vei hjem fra trening, men det er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så trenger man egentlig ikke karbohydrater etter trening. Etter trening må man gjøre dette: Stoppe proteinnedbryting og stimulere til proteinsyntese, og heve insulin- og plasma-aminosyrenivåene. Man trenger ikke karbohydrater for å oppnå noen av disse tingene, kun proteiner. Men hvis du har spist proteiner før trening trenger du ikke å stresse med å få i deg mat heller. Tenk langsiktig inntak, hele dagen sett under ett.

Man trenger ikke å "fylle opp glykogenlagrene" med karbohydrater heller med mindre man har planer om å trene igjen samme dag.

Når det er sagt så spiser jeg gjerne en pakke riskaker på vei hjem fra trening, men det er ikke nødvendig.

Men jeg kan spise riskaker med "proteinrøre"(pulver+litt vann) om "det stemmer bra med resten av dagen"? eller? forvirrende! haha :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...