nathalie Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hei! Har endelig oppdaget fitnessbloggen, styrketrening etter tips herfra og skjønt kostholdskoden. Men jeg lurer på, hvis jeg har spist proteinmengden jeg skal og har f.eks 200 kcal igjen på "budsjettet", kan man unne seg sjokolade for de resterende kcal midt i uka, eller vil dette ødelegge noe? Beklager hvis dette er et dumt spm, men jeg har ikke så mye kunnskap om dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lame Nordstrom Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hvis du spiser 90 % bra mat så er det greit. 200 kalorier en gang i uka er ikke noe å bry seg med, så spis sjokolade hvis du absolutt vil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hei! Har endelig oppdaget fitnessbloggen, styrketrening etter tips herfra og skjønt kostholdskoden. Men jeg lurer på, hvis jeg har spist proteinmengden jeg skal og har f.eks 200 kcal igjen på "budsjettet", kan man unne seg sjokolade for de resterende kcal midt i uka, eller vil dette ødelegge noe? Beklager hvis dette er et dumt spm, men jeg har ikke så mye kunnskap om dette det kan man jo egentlig, for det handler jo bare om det totale kaloriintaket, hvor det kommer fra spiller jo egentlig ingen rolle, så lenge man får i seg riktig mengde av de ulike næringsstoffene..kroppen merker jo liksom ikke forskjell på om du får i det litt sjokolade eller masse epler men ville jo kansje valgt noe litt mer næringsrikt som holder deg mett lengre..er jo ikke noe god vane hvis det blir til at du går sulten og "sparer" deg for å få den sjokoladen trigger jo søtsuget også..200 kcal i sjokolade er ikke mye sjokolade heller, så suget kan vell lett ta over å du hiver innpå mer er jo også utrolig mye annet godt man kan lage som du heller kunne spist mye mer av, det ville vertfall jeg valgt Kunne f. eks fått en gaaanske god dose eggefluff med kako/sjokoladeprotein, istedenfor en liten sjokoladebit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K-J Skrevet 26. mars 2012 Del Skrevet 26. mars 2012 Hvis jeg er strikt og regner kalorier og protein inntak for å oppnå noe ja for da har det noe å si. Til vanlig nei. Feks i går spiste jeg en softis, den vil utgjøre kanskje 1-2% av kostholdet mitt. Hva er det egentlig? Ingenting. En softis hver dag derimot... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nathalie Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 Det går veldig fint! Kos deg. Dersom 200 kcal blir til 2000 derimot kan du ha et problem..Men alt kommer an på mengde. Takk for svar! haha, sprenger lett budsjettet for flere dager med en ekstra null, gitt. Men motivasjonen er på topp om dagen, så so far soo good - one moment on the lips, forever on the hips Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nathalie Skrevet 26. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2012 det kan man jo egentlig, for det handler jo bare om det totale kaloriintaket, hvor det kommer fra spiller jo egentlig ingen rolle, så lenge man får i seg riktig mengde av de ulike næringsstoffene..kroppen merker jo liksom ikke forskjell på om du får i det litt sjokolade eller masse epler men ville jo kansje valgt noe litt mer næringsrikt som holder deg mett lengre..er jo ikke noe god vane hvis det blir til at du går sulten og "sparer" deg for å få den sjokoladen trigger jo søtsuget også..200 kcal i sjokolade er ikke mye sjokolade heller, så suget kan vell lett ta over å du hiver innpå mer er jo også utrolig mye annet godt man kan lage som du heller kunne spist mye mer av, det ville vertfall jeg valgt Kunne f. eks fått en gaaanske god dose eggefluff med kako/sjokoladeprotein, istedenfor en liten sjokoladebit fluff virker perfekt som kos! men jeg tåler kun myseprotein (blir meget kvalm av kasein dessverre). Vet du hvordan man lager fluff med myseprotein? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. mars 2012 Del Skrevet 27. mars 2012 fluff virker perfekt som kos! men jeg tåler kun myseprotein (blir meget kvalm av kasein dessverre). Vet du hvordan man lager fluff med myseprotein? lager det vell på samme måtte som vanlig fluff, pisker eggehviter og tilsetter sukrin og protein og fortsetter å piske..men ofte detter fluffen sammen med noen proteinpulver typer, vet ikke hvordan det er med myseprotein..men funker veldig bra med kakopulver og, det er min favoritt tilsetter du da gelatinplater også, så har du verdens beste sjokoladepudding Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.