Gå til innhold

Hvordan forandre treningen under deff?


EventyrEva

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan være lurt å legge om styrketreninga i deffeperioder.

Veldig viktig å fortsette treningen, men unngå å trene reps til failure.

Litt mindre instensitet er å anbefale om du er i underskudd - men bruk gjerne den perioden til å introdusere en ny og annerledes syklus. Kroppen responderer alltid på omleggninger - noen ganger på godt - noen ganger på vondt. Ved å legge om på syklus, kan du få godt utbytte selv om intensiteten dras litt ned. Og - ikke minst - du kan rede grunnen for "rakettutvikling" når du bulker opp igjen og øker intensiteten.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden all spinningen?

Men...jeg er enig med Lyle at det er bedre med lavere volum og frekvens for å holde belastningen oppe. Tap av styrke er en indikasjon på tap av muskelmasse, og tunge løft er beste måten å holde styrken oppe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er altså tung styrke med får reps, som gjelder ved kcal underskudd?

http://aldrigvila.se/2012/03/gvt-summering/

Nja, Mikael Hollsten kjørte et volum-program mens han sakte deffet seg ned i vekt, og sa at han klarte å bygge litt større lår.

Han sa også at han tapte litt eksplosiv styrke som en konsekvens av det. Akkurat hva man bør gjøre er litt avhengig av målsetning. Hvis man er opptatt av styrke og ikke bare muskelstørrelse så synes jeg dog at man kjøre litt tyngre med færre repetisjoner, fordi det er lettere å bli sterk enn stor på underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://aldrigvila.se/2012/03/gvt-summering/

Nja, Mikael Hollsten kjørte et volum-program mens han sakte deffet seg ned i vekt, og sa at han klarte å bygge litt større lår.

Han sa også at han tapte litt eksplosiv styrke som en konsekvens av det. Akkurat hva man bør gjøre er litt avhengig av målsetning. Hvis man er opptatt av styrke og ikke bare muskelstørrelse så synes jeg dog at man kjøre litt tyngre med færre repetisjoner, fordi det er lettere å bli sterk enn stor på underskudd.

For å beholde styrke og størrelse anbefaler Lyle det samme, som jeg skrev over...Med andre ord holder den bedre på begge deler, selv om det er vanskelig å bli større/sterkere på underskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har planer om å kjøre X size, fra etter påske samt alvorlig deffing..

Håper på å kunne bli mer markert, enten om det er underliggende som kommer bedre frem ,eller øke litt i størrelsen:D

Syklisk diett, ftw :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa:D den fastinga er jo bare gøy:p

En syklisk diett trenger ikke involvere faste...

Når det er sagt, så er det lurt å bruke "svar"-knappen om du svarer noen spesifikke personer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bør jeg kutte ut treningsdag, eller kutte ned på øvelser for å redusere intensiteten?

Problemet med spinning er at det stimulerer til økt produksjon av type 1 (?) muskelfibre, og vil gå på bekostning av type 2 (?). Om du vil se litt muskuløs ut vil så mye spinning gå ut over muskelmassen din.

Jeg hadde heller kjørt 4 styrkeøkter i uken (en 2-split) og kanskje en runde med spinning om det får deg til å føle deg bedre. Det vil uansett være mye mer nøyaktig å ta kuttene i mat, og når alt kommer til alt er det ikke så farlig om du spiser x kalorier og forbrenner y kalorier, eller om du bare spiser (x-y) kalorier. Bortsett fra for muskelstørrelsen, da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...