Gå til innhold

En ny start


Helene

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har trent styrke i 2 år nå, men jeg har aldri fulgt et treningsprogram. Rett og slett fordi jeg ikke har hatt kunnskapen til det, eller klart å velge av alle de ulike programmene som finnes der ute. Derfor har jeg nå tatt saken i egne hender og satt opp mitt eget. Øvelsene er veldig basic og fokuserer på de store muskelgruppene. Høres dette ok ut?

- Knebøy

- Markløft (strake)

- Lårcurl i slynge

- Roing (stående)

- Benkpress

- Nedtrekk

- Planke

- Mageøvelse (ligger på ryggen med medisinball i hendene og med bena rett opp, løfter hendene mot tærne og samtidig som jeg senker armene senker jeg det ene benet, og motsatt)

Kjører rundt 10-12 reps x 3 (gjerne ett oppvarmingssett) og planke i 30 sek x 4. Kjører programet 3 ganger i uken. Er det noe jeg burde tilføye eller trekke ifra?

Jeg har et mål om å gå ned i vekt og lurer dermed også på hvordan kondisjontreningen kommer i tillegg til dette? :)

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flotte øvelser! Bra at du velger store øvelser med frivekter.:thumbsup:

Eneste jeg savner er press (stående press over hodet med stang). Hvis du må kutte noe for å få plass til den, så kutt lårcurl (er vel nok med strakmark for bakside lår?)

Etterhvert som du blir sterkere kan det hende øktene blir vel lange. Da kan du splitte det opp (snakker ikke om å lage en 2-splitt), i f.eks. en "A-dag" og en "B-dag" som i starting strength.

Eksempel:

Dag A:

Knebøy

Benkpress

Roing

Strakmark/rumenske markløft

Mageøvelse

Dag B:

Knebøy

Press

Markløft

Nedtrekk/pullups/chins

Planken

Faktisk nesten identisk sånn jeg har trent i 1 år, bare at jeg har kjørt 5x5 / 3x5.

Kondisjonstreningen kan jeg ikke uttale meg om, bortsett fra at du må ta den etter styrken dersom du tar det samme dag.

Du er på rett kurs, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...