Gå til innhold

går inn i cm men ikkje i kg??


TiaO2

Anbefalte innlegg

No har eg desverre ikkje brukt målebånd dei siste månedene. Men har ei bukse som eg bruker på jobb som var akkurat passe då eg begynte i ny jobb etter nyttår. Den kan eg no ta knyttneven min mellom linning og mage uten å måtte presse den ned der..

Begynner å få meir markerte armer, ikkje så dvaske og "fæle" lengre..

MEN..... Eg har "berre" gått ned 3 kg sida nyttår????

Gjekk gjennom kaloriene mine den siste veka.. Og fant ut at eg denne veka har gått på ein KRAFTIG underskudd som sikkert har satt kroppen på sparebluss.. Rekna meg fram til å hatt mellom 500 og 700 kalorier i løpet av dagene denne veka.. Og når eg då har trent 3 av 4 dager denne veka og forbrent mellom 200 og 300 kalorier på kvar trening, so ser eg jo da at her er det noke feil..

Eiger så lite matlyst om dagene!

Kan noken komme med litt matforslag? Kva eter dåke som har vekt-resultater veke etter veke? Ser at det er i matveien eg mest sannsynlig gjer noko feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Ikke gir deg. Jeg kjenner ingen som går stadig ned i vekt hver uke uten litt stagnasjon av og til. Det er viktig å ikke være for ensidig, verken med kostholt eller med trening. I tillegg har jeg hørt fra instruktører at en stadig kalorieunderskudd av mer enn 500kcal kan være kritisk. Avhengig av vekten din kan dette næmlig ha en negativ effekt på stoffskiften slik at kroppen tilpasser seg kalorieunderskuddet og forbrenner ennå mindre.

Kanskje skulle du snakke med instruktøren din som vet akkurat hvordan du trener. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia, hvordan trener du? Du sier at målene dine (i cm) har blitt mindre, selvom du ikke har gått ned så mange kg i vekt? Er ganske sikker på at det betyr at du har fått mer muskler :) Dette er en bra ting og hvis du fortsetter treningen din, samt at du prøver å ha et variert kosthold så vil du etterhvert som musklene blir sterkere, forbrenne mer fett. Det kan hende at ikke alt jeg sier er helt riktig, men jeg tror hvertfall at du er på vei i riktig retning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stangnert på vekta. Irriterer meg innimellom siden jeg har klare vektmål ( 85kg 14 juni ) men samtidig gjør det ikke så mye, siden jeg måler helt konkrete reduksjoner på mage, bryst og lår hver andre uke. Klær osv ramler bare av meg. Jeg antar en diett med overvekt proteiner, svært lite carbohydrater, moderat med kalorier, kombinert med 40-45min løping tre dager i uka, og styrketrening på apparat / kroppsvekt / kettlebell 2-3 dager i uka MÅ gi resultater, og fokuserer ikke mer på det enn som så.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn ser mi treningsveke ut:

Mandag: Spinning 30 minutt, styrke 30 minutt

Tirsdag: høg inntensiv Zumba

Onsdag: Step 40 minutt, styrke 20 minutt

Torsdag: Gyria/kettlebells

Fredag: tur i ca 30 minutt...... Plus/minus

Lørdag/søndag: slenger meg med på treningssenteret om dei har noko som "tiltrekker" meg, eventuelt tar ein liten runde på styrke apparatene..

Eg er 155 cm høg(/lav???) og 85 kg... Kan jo sei at eg har vært 101 kg.. Men då var eg høg-gravid for ca 3 år sida.. Men var 93 kg da eg blei gravid.. Så eg har jo blitt lettere totalt sett.. Men før jul var eg 88 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg har gått fra å vera "sofagris" til treningsnarkoman.. Eg MÅ ha minst 3 av treningane mine i veka, eller so føler eg at noko mangler..

Var ikkje på trening i går, orkte ikkje etter å ha fått ein trist beskjed.. Har ei favoritt tante, eller, ho er ei av favorittene, som var sovna inn i går..

Men trur eg ska ha meg ei treningsøkt i helga... Ei litt heftig ei for å få ut litt "steam"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nok en del muskler som veier en del også, så lenge målebåndet går i riktig retning, tørr jeg å si at du er absolutt på riktig vei ;)

GOOD TO KNOW!!!

E lett for å bli bitte litt demotivert når eg ikkje ser noke på vekta.. Men klærne "klistrer" seg liksom ikkje inntil kroppen lengre, så noke skjer jo med kroppen!

og mamma og pappa kommenterte faktisk i dag at dei kunne sjå at eg va blitt strammere :D I like!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som tidligere nevnt, ikke fokuser på vekt ALENE. Målebåndet forteller like mye, spesielt ved endel trening.

Jeg antar, at om du som meg er overvektig, er lavintensiv trening over lengre tid bedre enn høyintensiv over kort tid. Gåtur, sykkeltur, svæmming osv er fintfint. Dette gir lav belastning på ledd, sener, leddbånd osv, og gir effekt fordi varigheten er lang. Jeg har vært dritopptatt av å unngå noen form for " skader " eller " vondter " som kunne satt meg tilbake. Det har jeg heldigvis sluppet..., nå tåler jeg mer belastning og kjører mer intensivt / hardere økter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kunne nok ikkje trent like hardt for 2 år sida, då eg va 93 +....

Er litt kjekt å gå på kettlebells og løfte på kuler på 12-16 kg og tenke at "SO tung har eg faktisk vært!!" Men er eit par øvelser eg kjenner litt i knærne.. So då er eg forsiktig.. Prøver å ta tyngre og tyngre øvelser, men tar det litt lettere om eg kjenner at da kan bli for mykje for knærne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...