Gå til innhold

Jeg trenger seriøst gode råd..


mssme

Anbefalte innlegg

Jeg har i de siste ukene vært superflink med trening og kosthold.. men nå kjenner jeg at søtsuget kommer snikende (spiser kun litt i helgene).. jeg kjøper ingenting selv, men min kjære samboer kjøper sjokolade etc å legger så fint på plass i skapet. Problemet mitt er at sjokoladene roper på meg, jeg tar bare 1-2 biter, men still, jeg hater meg selv etterpå! :confused: men jeg klarer likevel ikke å stå helt i mot, fordi jeg vet at det er det. Jeg har heller aldri vært særlig glad i sjokoladepålegg, men nå så er det jo det beste jeg kan spise på brødskiva (ja jeg vet det er fyfy..) Min samboer trener han og, men har en sykt krevende jobb med masse aktivitet så han kan spise en sjokolade her og der uten at det gjør noe.

Jeg har kjefta på han fordi han kjøper sånt å legger synlig for meg, har bedd han i værste fall gjemme godsakene men det er ikke alltid det synker inn. Så ja, jeg er småsvak for det søte nå, så spørsmålet mitt er:

HVORDAN KAN JEG BLI STERKERE, EVT BLI KVITT SØTSUGET!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Så flink du har vært med trening og kosthold nå!

Først og fremst, en sjokoladebit vil ikke nødvendigvis skade så mye. De aller fleste vil kun ha godt av å kunne skeie (med måte) ut en dag i helga. Poenget er at det ikke skal overskride en samlet nedgang over hele uka.

Har du prøvd å lage sunnere kaker og bakst? Kjøp inn litt sukrin, mandelmel og divers bakevarer, så kan du lage MYE sunt og godt. Ta en titt på kriweb.no, dedication.blogg.no og mange flere blogger for inspirasjon! (kan også nevne min egen: itstraining.bloggbyen.com)

Her er det mange oppskrifter på ostekake, sjokoladekake, mousse osv, som er sunne OG gode.

Ellers vil jeg gjerne høre hvordan kostholdet ditt er ellers? Kostholdet har mye å si på søtsuget ellers også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset, skal ta en titt på bloggene - selger de sånnre "spesielle" ingredienser på daglivarebutikken?! :) Jeg spiser helt normalt syns nå jeg da. Spiser frukt og grønt. Karbonadedeig, fisk, kylling, biff til middag. Tilbehøret består ofte av salat, grønnsaker, fullkornsris/vanlig ris eller potet (jeg klarer ikke å legge den fra meg enda, men spiser ikke potetmiddag hver da altså.) Spiser ellers brødskiver/ knekkebrød (har bynt å kutte ned litt på det også, men ikke bare bare..) pålegget blir da ost, kalkufilet/kyllingfilet osv. Eggerøre av og til. Ingen brus. Ingen godis (med mindre fristelsen hyler etter meg..). Før dynga jeg MASSE salt på alt av mat, nå har jeg vært flink å kutta det ut også. Kan vel ikke si så mye mer. Har også bynt å utforske så smått med forskjelliger sunne matretter nå :) før var vi også fan av å spise ute, det har vi også kuttet ut siden vi har en sønn på 3 mnd som ikke lar oss gjøre sånn så mye lengre, heldigivis da! :) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke hate deg selv pga 2 biter sjokolade.

Ellers er jeg enig med Ingunn Eidsa ang. oppskrifter inne på overnevnte blogger, masse godt der. :)

Jo, men blir det 2 skolokadebiter hver dag, da får jeg angst! :meh: hate var vel et sterkt ord men, jeg får dårlig samvittighet og føler at jeg har ødelagt den dagen! :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt ingrediensene på nett, og på helsekost (og på noen meny-butikker). Enkelte av ingrediensene finner du også i dagligvarebutikkene, men jeg opplever ikke at de har et stort utvalg av det.

funksjonellmat.no, iherb.com b.l.a er fine nettsider å kjøpe i fra. Sistnevnte er vel litt billigere også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, men blir det 2 skolokadebiter hver dag, da får jeg angst! :meh: hate var vel et sterkt ord men, jeg får dårlig samvittighet og føler at jeg har ødelagt den dagen! :meh:

Syns som sagt du skal begynne å lage noe søtt, godt og sunt selv. Det er som sagt masse godt der ute som ikke er usunt. :D

:thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tipset, skal ta en titt på bloggene - selger de sånnre "spesielle" ingredienser på daglivarebutikken?! :) Jeg spiser helt normalt syns nå jeg da. Spiser frukt og grønt. Karbonadedeig, fisk, kylling, biff til middag. Tilbehøret består ofte av salat, grønnsaker, fullkornsris/vanlig ris eller potet (jeg klarer ikke å legge den fra meg enda, men spiser ikke potetmiddag hver da altså.) Spiser ellers brødskiver/ knekkebrød (har bynt å kutte ned litt på det også, men ikke bare bare..) pålegget blir da ost, kalkufilet/kyllingfilet osv. Eggerøre av og til. Ingen brus. Ingen godis (med mindre fristelsen hyler etter meg..). Før dynga jeg MASSE salt på alt av mat, nå har jeg vært flink å kutta det ut også. Kan vel ikke si så mye mer. Har også bynt å utforske så smått med forskjelliger sunne matretter nå :) før var vi også fan av å spise ute, det har vi også kuttet ut siden vi har en sønn på 3 mnd som ikke lar oss gjøre sånn så mye lengre, heldigivis da! :) hehe..

Nå svarte Lita over meg her, men ja, en god del finner du på meny og sunkost osv. Først og fremst er det sukrin du trenger (elelr stevia), og litt alternativer til tørrvare som proteinpulver, mandelmel osv. Trenger ikke alt med en gang, men begynn litt og litt.

Kostholdet ditt føres bra ut! Proteinrikt, og mye grønnsaker:thumbsup: fortsett slik, bare pass på å få i deg gode proteinkilder til alle måltider (spesielt om du er på brødmåltider)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...