Gå til innhold

Proteinpulver etter trening.

Fanthomas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For å holde blodsukker og insulin nede, og dermed oksidere mere fett. Samt at man får høyere insulinfølelse i muskulaturen i etterkant slik at mer energi dyttes den veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde blodsukker og insulin nede, og dermed oksidere mere fett. Samt at man får høyere insulinfølelse i muskulaturen i etterkant slik at mer energi dyttes den veien...

Hmm, men vil ikke proteinet fungere mer som et energitilskudd (på lik linje mer karbs) rett etter trening, og dermed mister man den muskeloppbyggende effekten?

Ville ikke det vært mer gunstig med litt karbs etter trening, og proteinet litt senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, men vil ikke proteinet fungere mer som et energitilskudd (på lik linje mer karbs) rett etter trening, og dermed mister man den muskeloppbyggende effekten?

Ville ikke det vært mer gunstig med litt karbs etter trening, og proteinet litt senere?

Drikker du proteinet ditt i vann? I min shake etter trening er det i hvert fall karbo - pluss den lille esken med rosiner jeg spiser på vei hjem fra trening...

Uansett trodde jeg spørsmålet ditt gikk mest på hvorfor man ikke tok shake før trening, men jeg tar i hvert fall både karbo og protein så nært etter trening som mulig. Da trenger man aminosyrer og karbo vil øke insulinet og dytte energi ut i musklene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker du proteinet ditt i vann? I min shake etter trening er det i hvert fall karbo - pluss den lille esken med rosiner jeg spiser på vei hjem fra trening...

Uansett trodde jeg spørsmålet ditt gikk mest på hvorfor man ikke tok shake før trening, men jeg tar i hvert fall både karbo og protein så nært etter trening som mulig. Da trenger man aminosyrer og karbo vil øke insulinet og dytte energi ut i musklene.

Jepp, da er jeg med og enig med deg. Jeg blander protein med 3 dl melk, så ikke mye karbs der, men sper på med riskjeks eller rosiner.

Men der jeg trener er det noen som kjører kun protein (og blandet med vann) rett etter treningen, og det kan vel ikke være særlig hensiktsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, da er jeg med og enig med deg. Jeg blander protein med 3 dl melk, så ikke mye karbs der, men sper på med riskjeks eller rosiner.

Men der jeg trener er det noen som kjører kun protein (og blandet med vann) rett etter treningen, og det kan vel ikke være særlig hensiktsmessig.

Om kroppen trenger glukose tror jeg den fikser det fint fra protein uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om kroppen trenger glukose tror jeg den fikser det fint fra protein uansett ;)

Ja det er jeg også enig i.

Men betyr det at hvis man dropper karbs etter treningen og kun kjører protein, må man øke proteininntaket?

Protein tar vel kanskje lengre tid å "bryte" ned, vil det si at det tar lengre tid før kroppen klarer å nyttegjøre energien fra protein? Altså at karbs rett etter trening uansett vil være mer hensiktsmessig?

Hvis man kun tar protein etter trening, vil man da øke proteininntaket med tanke på at kroppen ønsker både energi og protein? Da mener jeg at en viss andel protein brukes som energi og ikke muskeloppbyggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg også enig i.

Men betyr det at hvis man dropper karbs etter treningen og kun kjører protein, må man øke proteininntaket?

Protein tar vel kanskje lengre tid å "bryte" ned, vil det si at det tar lengre tid før kroppen klarer å nyttegjøre energien fra protein? Altså at karbs rett etter trening uansett vil være mer hensiktsmessig?

Altså at en viss andel av proteinet brukes som energi og og en viss andel bruker kroppen som muskeloppbyggende protein?

Jeg tror du overkompliserer ting litt. La oss si at det har 1% forskjell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden, men Ronnie Coleman tar hverken shaker før eller etter trening..han spiser på Black Eyed Peas.

Han kan ikke ta store jafsene, for de lager fremdeles masse dårlig musikk :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...