Gå til innhold

Progresjon


Jen

Anbefalte innlegg

Sitter på nett og leser litt om hvordan man sikrer best mulig progresjon. Jeg er relativt nybegynner på styrketrening og kom frem til at en lineær progresjon med autoregulering virker som en grei løsning som blir anbefalt på flere nettsteder, men så leste jeg denne artikkelen: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1330&print. Den sier man får best resultat om man varierer antall reps per treningsøkt gjennom uka. Så hva er egentlig best? Eller har det ikke så stor betydning i starten uansett hvordan man velger å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du er nybegynner er det ikke så avansert. Start med et fullkroppsprogram du kjører 2-3ggr i uken. 3x10 på alle øvelser er en ok start. Merk at dette er om du er nesten helt ny. Om du vil holde på litt mere avansert får være opp til deg, men i starten vil du nok ha nok å hente på dette for så å gå over på andre ting når du stagnerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider