Gå til innhold

Brød!


Halla

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg spiser brød eller knekkebrød til så og si alle måltider, utenom middag. Drikker ikke melk. Middagen er blir det mor koker sammen. Det kan være alt fra fersk torsk eller kylling til kjøttkaker eller fiskeboller. Shaker og liggnende tilskudd er uaktuelt p.g.a sykdom. Jeg trener nesten hver eneste dag. Både styrke og utholdenhet, fordi jeg driver med idrett. Siden jeg trener så mye som jeg gjør, har jeg også lyst til at det skal se ut som om jeg gjør det. Det jeg lurer på er om brødet kan være grunnen til at jeg sliter med å gå ned i fettprosent? Jeg bruker mye kyllingpålegg, ost, generelt magre kjøttpålegg. Er 183 høy og veier 77-78 kg. 20 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frokost: 3 brødskiver med kyllingfilet og ost, et glass juice. eller havregryn med melk.

Lunsj: Samme som frokost. Kan variere med knekkebrød og annet kjøttpålegg f.eks svartpølse.

Mellommåltid: frukt eller en skyr

Middag: I dag ble det biffsnadder. strimla biffkjøtt, masse salat og bittelitt pommes frites (stekt i ovnen).

Før trening: En skål med AXA's enegrimusli og melk eller 3-4 brødskiver.

Etter trening: banan, knekkebrød med kjøttpålegg og ost. Hvis det er igjen middagsrester pleier jeg å spise det.

Kvelds: enda mer brød/knekkebrød. 2 skiver.

Drikker masse vann!

Blir det feil og for lite mat?

Jeg ser nå at det er masse brød og mye av samme. Jeg lurer på hva jeg kan bytte ut brødmåltidene med. Leser at mange spiser cottage cheese osv.. er det bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner! Etter det jeg har lest, så tenkte jeg i samme retning som det du skriver; mer proteiner og fett, mindre karb. Jeg skal prøve så godt jeg kan, så går det nok veien ;)

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre min hatt så mye brød/knekkebrød:sick:

Erstatt/slå sammen frokost og lunsj med omelett, en god porsjon middagsrester fra dagen før, en god salat masse deilige grønnsaker, krydder og kylling/kjøtt/fisk, etc. Så har du hvertfall kuttet ned på brødsmulene, og du spiser noe som kan holde deg mett bedre.

Tar du noe tilskudd utenom? Omega f.eks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...