Gå til innhold

Trenger råd om kneskade


Castellina

Anbefalte innlegg

Har i fire måneder nå kjørt et opplegg med utholdenhetstrening (jogging) to ganger i uken, trening i sal (step/styrke/aerobic) en gang i uken, og styrkettrening 2-3 ganger i uken. Jeg er superfornøyd med resultatene - det har dukket opp muskler både her og der, og jeg er fast og fin i "fisken" - ganske lenge siden jeg har vært så bra trent:) Som en bonus har jeg også gått ned rundt 8 kg, og føler meg veldig bra - fått masse positive tilbakemeldinger, og spørsmål om hva jeg har gjort.... Alt dette er vel og bra, men nå har jeg pådratt meg en skade i det ene kneet ( Chondromalacia patellae), og jeg har forbud mot løping, markløft, aerobic etc etc - kort sagt øvelser hvor kneet belastes unødvendig...... Ble skikkelig lei meg da legen fortalte dette - spesielt siden "pausen" må vare i minimum 4 mnd. Noen som har erfaringer med dette? Jeg har funnet ut at jeg kan sykle (uten motstand), ellers er jeg litt "blank" på hva jeg kan gjøre videre fremover. Litt av poenget mitt var jo å øke muskelmassen, har trent masse knebøy med vekter - utfall med vekter. Hva gjør jeg nå? Jeg NEKTER å gi meg nå når jeg er så fornøyd med foreløpig resultat - har i tillegg en lekker liten brudekjole sak som jeg skal ikle meg til sommeren, og da vil jeg være FIT....... Hvordan skal jeg få opp pulsen når jeg bare skal daffe-sykle? Og hvordan øke muskelmasse (tenker da på beina, armene kan jeg jo trene som før) - når jeg ikke kan belaste?? Anybody??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Blir kanskje litt seint svar, og jeg vet ikke hvilke muligheter du har for det, men hva med svømming/bassengtrening?

En svømmeøkt eller to i uka kan bli ganske så bra trening, og du får ikke den samme støtbelastningen på knærne som ved løping og løftetrening:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...