SiljeBabyphat Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Jeg fødte et barn i fjor sommer og som en ammende mor gledet jeg meg til å gå naturlig ned i vekt pga amming. Jeg blødde store mengder i et halvt år etter fødselen, noe som klarte at kroppen tviholdt på det den hadde og jeg mistet melken. Jeg må nå ta jern, c-vitamin og fikk nettop resept på b12. Det som jeg syns er rart er at jeg ikke gikk et gram ned i vekt på et 5 måneder etter fødselen, selv med amming og store blødninger. I år har jeg gjort mitt aller beste for å gå ned i vekt, ligger på 1600 kcal om dagen og trenger 3-4 ganger i uken. Jeg kommer meg ikke under 65 kg, og jeg føler at kroppen virkelig tviholder på fettet, uansett hva jeg gjør. Jeg tilbringer mye tid i sofaen når jeg ikke trener/går tur (går tur ca hver dag) pga baby og søvnmangel som gjør meg litt zombie.. kan det være at jeg har mye lavere kaloriforbruk enn andre på min alder, selv de som ikke er aktive? Jeg har pulsklokke... kan jeg finne ut mitt kaloriforbruk på et vanlig døgn ved å gå med den hele tiden, selv når jeg ikke trener? hehehe. På forhånd, takk for svar til de som gidd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiljeBabyphat Skrevet 18. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2012 "noe som GJORDE at kroppen tviholdt på det den hadde", og "1600 kcal om dagen og TRENER 3-4 ganger i uken". Sånn går det når man styrer med baby samtidig som man starter en tråd Hvor mye bør jeg forbrenne på en dag? Hvor mye bør jeg forbrenne aktivt, altså ved trening? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K-J Skrevet 22. mars 2012 Del Skrevet 22. mars 2012 Ikke for å være belærende på noen som helst måte men når du ammer er det viktig å ligge i kalorioverskudd for å beholde melken. http://www.1percentedge.com/ifcalc/ Her kan du regne ut hvileforbrenning. Det er ingen øvre/nedre grense på hvor mye du bør eller ikke bør forbrenne i løpet av en dag, men ønsker du å gå ned i vekt må du legge opp energiinntaket ditt etter hva du faktisk forbrenner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiljeBabyphat Skrevet 28. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2012 Hei, takk for svar jeg lå i kalorioverskudd når jeg ammet, men mistet for mye blod til å beholde melken. Jeg har gått ned til 1400 kcal om dagen og økt treningsnivået og ser nå resultater det er vel ikke noe annet å gjøre enn å regulere det når man står fast? bortsett fra å sitte og sture på at man ikke går ned i vekt StineB 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.