Gå til innhold

Trenger seriøst hjelp!


kifl

Anbefalte innlegg

Jeg er en 21 år gammel jente som har trent trytt og gjevnt hele tiden. Har lest mye og funnet ut at jeg også ville begynne med styrketrening for å få fine markerte muskler, da å jogge et par mil i uken ikke fungerte noen ting på kroppen min. Så de siste 6-7 ukene har jeg et styrkeprogram som en personlig trener på Elixia har godkjent (har med de 4 store og mer, gjør teknikken riktig og rikelig med tunge vekter) Så har jeg fått en ernæringsfysiolog til å se på matplanen min og hun godkjente den (havregryn til frokost, kyllingsalat til lunsj, kjøtt og grønnsaker til middag og protein shake etter trening +-) Jeg har gjerne en cardio trening før frokost og trener alltid etter jobb. Er dansetrener så blir en del trening der også. Siden jeg jobber på en resturant med ufattelig mange trapper blir det lett mye løping opp og ned og ikke fullt så mye tid til å spise. Drikker kanskje 2 ganger i måneden og da er det hvit vin. Trener stryke 4 ganger i uken og cardio helst litt hver dag. Har vært hos fastlegen og testet alt av blod, diabetes og stoffskifte. Jeg har litt lite blodprosent og litt lavt blodtrykk men ellers frisk som en fisk. Tar foresten tran og sannasol hver dag så får i meg det jeg trenger av vitaminer. Drikker masse vann, gjør alle småting som jeg har lest skal hjelpe osv. Selv om alle disse fagfolkene sier jeg gjør alt rett skjer det ikke en j**** dritt!! og jeg holder på å bli gal... Før de 6-7 ukene var jeg i militæret så der trente vi også ganske tungt. Jeg er 170 høy og veier mellom 64-66 kg. Nå kjenner jeg at jeg er frustrert og hadde gitt opp hadde det ikke vært for at trening er grunnen til at jeg står opp om morningen. Hvorfor skjer det ikke noe med kroppen min?! Ikke kan en se at jeg har blitt sterkere, ikke har jeg blitt stramere (ja jeg har målt) og jeg vet at sikkert mange tenker "du må ha tålmodighet" men hvor lenge skal jeg virkelig vente?? Jeg burde vært sterk som hulken eller vertfall tynnere. Legen sa jeg har mindre fettprosent enn gjennomsnittet for kvinner men det holder ikke, jeg vil ned i 10 % og jeg vil ha sixpack og være så fantastisk som alle her på bildene sine er. Kan noen være så snill og si meg hvorfor det ikke skjer noen ting med akkurat meg? Hadde satt veldig pris på det.

Hilsen en fortvilet jente som bare vil være perfekt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst, 10% kroppsfett på kvinner er faretruende lavt! Det er bodybuilder champion lavt, og er ikke noe du kan sikte etter å opprettholde over tid. Sikt på en 15-20%, det er både realistisk og mye penere ;)

Deretter:

Hvis målet ditt er å gå ned i vekt, kan du ikke regne med å bli sterkere ( i hvertfall ikke mye) samtidig. Konsentrer deg om en ting av gangen. Går du ikke ned, ligger du ikke i underskudd. Du må begynne å måle og veie maten din, fordi bare litt for mye ved hvert måltid blir alt for mye når dagen er slutt. Deretter må du regne ut hva kaloribehovet ditt faktisk er, det kan hende det er lavere enn du tror

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...