Gå til innhold

Fysisk ubehag uten trening.


Gjest ILU

Anbefalte innlegg

Hei.

Hvem her kan kjenne seg igjen følgende:

Du lar vær å trene i 2-3 dager og kroppen begynner å verke.

Vi snakker ikke her om psykisk verk, rastløshet etc, men at ting begynner å gjøre vondt. Eneste som kurere gruffen er god gammeldags trening i noen timer.

Har lest endel om toppidrettsutøvere og generelt personer som er i ekstraordinert god form som sliter med dette, noe som har noen innspill rundt problematikken?

Alex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det sånn, men jeg er laaaangt ifra noen toppidrettsutøver eller i ekstraordinert god form:p Men hos meg tror jeg det egentlig er mest på psyken, tanken om at jeg må fullføre øktene mine, og at psyken er så sterk at det faktisk går over til å bli fysisk eller noe. For jeg blir gal om jeg ikke får treningen min, rastløs, vondt i knær, ankel, men er vel egentlig bare psykisk?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok psykisk ja.

"Vel hjemme tøyer Ousland mye for å holde seg myk. Han forteller at så lenge han er på isen, så er ikke musklene noe problem. Da er han sterk, myk og smertefri. Det blir faktisk verre når han kommer hjem og setter seg i ro. Da får han som regel en del trøbbel med muskelsmerter, spesielt i korsryggen. Sannsynligvis er det ikke noe i veien med musklene, men hvilesmerter er kjent problematikk for toppidrettsutøvere. Ekstremt godt trente muskler tåler ikke å være i ro. De må opp på en betydelig bevegelse og belastning for at blodsirkulasjonen skal fungere smertefritt."

Jeg googler for harde livet, virker som dette er kanskje mer broscience en science.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...