Gå til innhold

lav forbrenning ved slanking?


lotteb

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har gått litt av og på når det kommer til slanking siden sommeren hvor jeg til tider sikkert har vært nede på 1000 kcal dagen på det minste(hadde mangel på kunskap og vet nå at dette er alt for lavt). I hvertfall.. har i slankeperiodene ligget på alt fra 1000 kcal til 1700,og nå vet jeg ikke hvor mange kcal jeg trenger for å ha balanse, pga jeg regenr med at forbrenningen min er redusert. Har nemlig 3 kg igjen for å nå målet, men aner ikke hvor lavt kalori inntak jeg må ha for å få noen effekt... Er en jente på 170, og 63 kg, og er vandt til å trene. Noen som kan ha noen peiling på hvor mye energi jeg burde få meg for å kunne gå ned? Hva tror dere jeg kalori inntaket mitt må være for å være i energibalanse nå som forbrenningen min mest sannsynlig er litt lav?

og hvordan få forbrenningen opp igjen slik at jeg kan begynne å spise rundt 2000kcal uten å legge på meg igjen når jeg er feridg med slankingen?

Jeg lurer også på dette med at etter en stund klarer kroppen å tilpasse seg det nye energi inntaket og så sette ned forbrenningen, slik at jeg må senke inntaket litt for å fortsette å få nedgang, da vil jeg jo tilslutt ende opp med å få i meg minde enn 1000 kcal noe som ikk er bra.. eller hvordan fungerer dette?

takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trur du tåler høyere inntak, men se på sammensetninga av maten bare :) Vekt i forhold til høyde er jo ikke akkurat høy, det spørs om du ikke bør trappe opp og kjøre tyngre styrke, så former siste resten seg sjøl? :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kroppen vil etter hvert gå i "sparemodus", og da burde man ikke kutte på kcal. Da burde man ha oppkarbing. En kveld hvor man spiser masse ren karbohydrater (pasta,ris,potet,havregryn o.l) og minimalt med fett. Dette gir en boost og forbrenninga vil kicke opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men feks nå, går på psmf, og skal det frem til onsdag. Hvordan bør jeg da øke kcal inntaket, (med litt mer karbo..), bør jeg øke litt og litt på kaloriene for hver dag? Eller hvordan gjøres det med tanke på forbrenninga? Har da gått på dietten i 16 dager

ps, får ikke begynt å trent skikkelig før uti midten av april, da treningssenteret ikke åpner før det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...