Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ca 60 gram proteiner (rent kjøtt) og tilsvarende karbs (basmatiris) med litt grønnsaker holder meg lett mett i 6 timer :)

I love carbs!! :blush:

Det finnes forskning også som viser at isokalorisk (like mye karb, proteiner og fett) er bra for metthetsfølelse og for å holde vekta :) Så lenge ikke karbohydratene overgår proteinmengden så blir det for de fleste ikke noe problem med høye blodsukkerverdier etter måltidet da det tar så lang tid å fordøye hele måltidet og blodsukkeret ikke vil stige så brått.

Fortsetter under...

Det finnes forskning også som viser at isokalorisk (like mye karb, proteiner og fett) er bra for metthetsfølelse og for å holde vekta :) Så lenge ikke karbohydratene overgår proteinmengden så blir det for de fleste ikke noe problem med høye blodsukkerverdier etter måltidet da det tar så lang tid å fordøye hele måltidet og blodsukkeret ikke vil stige så brått.

Høres jo fornuftig ut det.. jeg ligger litt lavere på fett :) Men kjenner at kroppen er veldig fornøyd med at jeg har økt på med carbs. Lå på 70 - 100 før (midt i balansepunktet... ikke bra), og nå ligger jeg på 140-190. Er en helt annen følelse av å være mett.

• 2 uker senere...

Mange bra tips her, men selv kunne jeg godt tenkt meg flere frokost- og lunsjtips (spesielt lunsj) som man holder seg lenge mett på?

Helst ganske enkelt da jeg ikke har anledning til å kokkelere så mye verken på morgenen eller på jobb :p

Greit nok å lage en dag eller flere i forveien og sette i kjøleskapet/fryseren, men det blir bare ikke gjort...:meh:

Annonse

Til frokost må jeg ha havregryn eller proteinrike scones, da holder jeg meg mett lenge. Jeg kan feks lett spise et helt meget grovt brød, og være like sulten fem minutter etterpå, så det funker dårlig.

Bare jeg som ikke merker til denne "proteiner metter mest"??:unsure:

Jeg blir ikke så altfor mett av fisk, kylling eller svinefilet så da er det viljestyrken det går på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...